نشست رئیس دانشگاه با اساتید دانشکده های علوم انسانی، ادبیات و زبان های خارجی

۲۹ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۱۴ کد : ۷۸۲۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۴۰

نشستی صمیمی با حضور رئیس دانشگاه با اساتید دانشکده های علوم انسانی، ادبیات و زبان های خارجی برگزار شد.

در این نشست صمیمی مطالبی از سوی ریاست دانشگاه در مورد هدف،موضوع و رسالت علوم انسانی مطرح گردید و از همکاران خواسته شد در این خصوص جلسات درون گروهی و دانشکده ای تشکیل داده و این نکات را مورد بحث وبررسی قرار دهند.

 

ریاست دانشگاه ابتدا دو سوال مطرح نمودند که علوم انسانی نسبت به سیاست گذاری های عمومی چه نقشی دارد؟آیا علوم انسانی در تعیین نقشه راه برای علوم دیگر و بویژه مهندسی مسوولیتی دارد؟ در ادامه چند نکته کلی مطرح گردید:یکی از آسیب های علوم انسانی آن است که به خلق ایده و نظریه نمی پردازد و غالبا مروج ایده های دیگران است.آسیب دیگر در مورد کاربست نظریه های علوم انسانی است که چگونه باید در سطح جامعه مورد عمل قرار گیرد.علوم انسانی در زمینه تجاری سازی هم پیشرو نیست و باید اقداماتی صورت گیرد. موضوع علوم انسانی انسان است منتها اشکالی که وجود دارد آن است که فقط به بود و نمود انسان توجه می شود و به شدن انسان عنایتی نیست یعنی اینکه انسان باید چگونه بشود.امروزه دانشگاههای مطرح جهان به این نتیجه رسیده اند که دانشجویان مهندسی و علوم حتما باید چند واحد علوم انسانی و تاریخ و فرهنگ را بیاموزند.در این زمینه مرکز نوآوری و تجاری سازی در دانشکده علوم انسانی راه اندازی شده و انتظار می رود همکاران به همراه دانشجویان خود شرکت های دانش بنیان تشکیل دهند.

 

ریاست دانشگاه همچنین از اساتید خواستند با توجه به اینکه مدیریت در تخصص آنهاست نسبت به سیاست هایی که باید بر اداره دانشگاه حاکم باشد و نیز راهکارهای اجرایی مطلوب نظریات خود را به مدیریت ارایه نمایند

 

در پایان  روسای محترم دانشکده ها و همکاران هیات علمی نیز نظرات خود را در مورد مسایل مربوط به حوزه های کاری و مشکلات پیش رو مطرح نمودند.

 


نظر شما :