رئیس دانشگاه کاشان: دانشگاه باید جامعه محور باشد

۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۲۳:۳۸ کد : ۷۸۲۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۸۳

رئیس دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه خوب دانشگاهی است که جامعه محور باشد.

دکتر عباس زراعت در مراسم تجلیل از اساتید نمونه پژوهشی و دانشجویان نمونه پژوهشی،آموزشی، فرهنگی و نمونه دانشگاهی دانشگاه کاشان  اظهار داشت: دانشگاه جامعه محور دانشگاهی است که همه امور آموزشی و پژوهشی و کارآفرینی را برای جامعه عرضه کند .

وی افزود: دانشگاهی مطلوب  است که درد جامعه را درمان کند و نوجوان ناپخته را تبدیل به جوان پخته، مسئولیت پذیر و کار بلد نماید و پیچیدگی های زندگی را به دانشجو یاد بدهد و به فکر حل مشکلات جامعه باشد.

وی آگاهی داشتن به علوم متعدد را از دیگر موارد دانشگاه های مطلوب  عنوان کرد و اظهار داشت: مدیران، کارمندان و استادان دانشگاه باید خود را وقف دانشگاه کنند.

رئیس دانشگاه کاشان داشتن روحیه نشاط، امید و شادابی دانشجویان را  رمز موفقیت دانشگاه  دانست و خاطر نشان کرد: دانشجو باید در صحنه های مختلف رقابت حضور داشته باشد و همواره پیشتاز باشد.

وی به استادان تاکید کرد: در نمره هایی که به دانشجویان داده می شود اخلاق، رفتار، ادب، مسئولیت پذیری و اجتماعی شدن او را نیز ملاک قرار دهند .

دکتر زراعت با بیان اینکه  درهای دانشگاه باید  به روی همه باز باشد افزود: دانشگاه باید ناخدای کشتی جامعه برای رسیدن به ساحل سعادت و رفاه باشد .

وی با اشاره به تنگناهای مالی  اظهار داشت: دانشگاه باید  کارآفرین و اقتصاد محور باشد.

رئیس دانشگاه کاشان رمز پیشرفت  کشورهای توسعه یافته را فناوری، درآمد و قدرت بیان کرد و افزود: تمام فعالیت های دانشگاه باید  دانش محور باشد.

دکتر زراعت خاطر نشان کرد: کشوری که علم و تکنولوژی داشته باشد می تواند ثروت آفرین نیز باشد.

رئیس دانشگاه کاشان ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاه را یاد آور شد  و گفت: میز صنعت و هنر، مرکز تجاری سازی و نوآوری در دانشگاه به منظور فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان تحصیلکرده این دانشگاه ایجاد شده است.

دکتر زراعت توسعه علمی، افتخارات و موفقیت های این دانشگاه در کسب رتبه دوم در نظام رتبه بندی بین المللی گرین متریک، کسب رتبه هشتم در نظام رتبه بندی بین المللی سایماگو و قرار گرفتن این دانشگاه بعنوان تنها دانشگاه غیر مرکز استان در  سطح دو دانشگاه های آموزش عالی و کسب رتبه برتر آزمایشگاه  مرکزی دانشگاه در بین تمامی دانشگاه های کشور و رتبه 10 در نظام رتبه بندی آی اس آی را ماحصل  تلاش استادان و مجموعه کارکنان این دانشگاه دانست و افزود: در سال گذشته 60 فعالیت مهم بین المللی داشته ایم که البته چنین پیشرفت هایی در این شرایط سخت مالی کشور جز با ایثار و مجاهدت به دست نمی آید و مدیریت دانشگاه شبانه روز تلاش می کند به رغم وجود مشکلات فراوان نه تنها خللی در امور جاری بوجود نیاید بلکه ماموریت های اصلی دانشگاه نیز احیا گردد.

وی خاطر نشان کرد: بحمدلله به گواهی اسناد و مدارک موجود نه تنها در توسعه فیریکی و جاری نسبت به دوره های قبل بالاتر هستیم بلکه وارد مقوله هایی شده ایم که در گذشته وجود نداشته است مانند: تفاهم نامه های گسترده با دانشگاههای خارجی، ارتباط وسیع با سازمان های ملی و منطقه ای،اخذ رتبه آ اس آی برای نشریات، افزایش چشمگیر فعالیت های فرهنگی، رشد قابل ملاحظه نشریات دانشجویی و تشکل ها و انجمن ها، ایجاد فضای امن و نه امنیتی برای دانشگاهیان، تاسیس موسسه علمی بین المللی، چاپ مقاله در مجله ساینس که در کشور بی سابقه است، تأسیس مرکز تجاری سازی و نوآوری، ایجاد میز صنعت و هنر، تاسیس کرسی های وقفی بین المللی ، برپایی کلاس های آنلاین بین المللی، حضور گسترده اساتید و شخصیت های علمی خارجی در دانشگاه و حضور اساتید دانشگاه در مراکز علمی خارجی، برپایی کنفرانس های بین المللی ،انجام تحقیقات مشترک اساتید دانشگاه با اساتید برجسته بین المللی، جذب حدود سیصد دانشجوی خارجی، جذب پست داک بین المللی، اخذ بالاترین درصد اعتبارات و بودجه نسبت به سال های قبل، جذب تخصیص کامل به رغم عدم تخصیص در سایر دانشگاهها ، احراز رتبه نخست در جذب خیرین ، اخذ رتبه اول جهانی در مسابقات کمیکار، احراز رتبه دوم نانودر کشور، احراز رتبه استاد نمونه شیمی کشوری، احراز سمت نایب رییس انجمن جهانی ریاضی فیزیک و رتبه استاد نمونه پژوهشی کشوری و استانی توسط اساتید دانشگاه و دهها فعالیت دیگر که جا دارد از همه همکاران تشکر نمایم.


( ۱ )

نظر شما :