اساتید نمونه پژوهشی و دانشجویان نمونه پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و نمونه دانشگاه کاشان تجلیل شدند

۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۸ کد : ۷۸۲۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۴۲۷۸

به مناسبت هفته پژوهش از استادان نمونه پژوهشی و دانشجویان نمونه پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و نمونه دانشگاهی  تجلیل شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان در این مراسم با قدردانی از استادان و دانشجویان  این دانشگاه در کسب رتبه های برتر پژوهشی با اشاره به  فرمایشات مولی علی (ع) العِلمُ سُلطانٌ ، مَن وَجَدَهُ صالَ بهِ، ومَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیهِ.  دانش، سلطنت و قدرت است، هر که آن را بیابد با آن یورش برد و هر که آن را از دست بدهد بر او یورش برند گفت: علم و دانش رمز اقتدار کشور است و کشوری که نتواند در زمینه علم و فناوری پیشتاز باشد نابود و زیر دست قرار خواهد گرفت.

دکتر مجید منعم زاده با بیان اینکه قدرت در تمامی حوزه های اقتصادی، کشاورزی، پژوهشی و سیاست می تواند باشد افزود: کشوری که دارای دانش باشد قدرتمند خواهد بود و به رشد و تعالی خواهد رسید.

وی به روند روبه رشد فعالیت های پژوهشی دانشگاه کاشان از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: رویکردی که در چند سال اخیر در فضای دانشگاه وجود داشته توجه به حوزه علم و فناوری و تبدیل علم به ثروت است.

دکتر منعم زاده یکی از مشکلات جامعه امروز را  بیکاری جوانان تحصیلکرده دانست و افزود: اقتصادهایی در دنیا موفق هستند که مبتنی بر علم و دانش باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان ایجاد شرکت های دانش بنیان را راه برون رفت  از مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: در این راستا دانشگاه کاشان مرکز نوآوری و تجاری سازی و میز صنعت را برای فراهم کردن زمینه اشتغال دانشجویان ایجاد کرده است.

وی به چگونگی روند انتخاب استادان ودانشجویان نمونه پژوهشی اشاره کرد و افزود: علیرغم همه کمبودها و کسری ها، دانشگاه کا شان  در رتبه بندی ها پیشتاز بوده است و موفقیت  بسیاری  را استادان و دانشجویان ما  در سطح جهانی  و ملی کسب نموده اند.

معاون آموزشی دانشگاه کاشان نیز در این مراسم به روند انتخاب دانشجویان نمونه آموزشی پرداخت و گفت: از این دانشگاه سه دانشجو برای سطح کشوری انتخاب شده اند که امید است یک نفر آنها به عنوان نمونه کشور معرفی شوند.

دکتر الماسی داشتن ایمان و تلاش را رمز موفقیت دانشجویان دانست و افزود: در سایه تلاش  و ممارست علمی و اخلاقی می توان آینده خوبی را برای خود رقم  زد .

 


( ۱۱ )

نظر شما :