ریاضیات و هندسه پایه اصلی معماری بناهاست

۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۷ کد : ۷۸۲۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۳۴

مدیرعامل گروه تولیدی  آذرخش گفت: ریاضیات و هندسه پایه اصلی معماری  بناهاست

مهندس محسن سیفی  در مراسم اختتامیه کنفرانس بین المللی معماری و ریاضی در دانشگاه کاشان با تبریک هفته پژوهش و قدردانی از برگزار کنندگان این کنفرانس گفت: علم ریاضیات در تمامی زندگی انسان ها از گذشته تا به حال و در تمامی امور کشاورزی، صنعت، هوا فضا و  معماری اصیل ایرانی کاربرد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما از  هزاران سال پیش تلفیق معماری و ریاضی به شکل برجسته ای در ساختمان ها ی قدیمی و بناها وجود داشته است.

وی از تخریب و به سرقت رفتن بخشی از آثار معماری اظهار نگرانی کرد و اظهار داشت: کاشان با داشتن آثار معماری و تاریخی یک  موزه است که باید همت  بیشتری  برای حفظ این آثار به کار گماشت.

این کارآفرین برجسته و جوان کشور،  مسجد میر عماد واقع در  میدان سنگ کاشان را با قدمت 800  سال از آثار بسیار گرانقدر این شهر دانست و افزود : خوشبختانه به همت دکتر عباس اکبری هنرمند برجسته کشوری و عضو هیات علمی دانشگاه کاشان کاشی کاری های محراب این مسجد بازآفرینی شده است

مهندس سیفی پیوند علم با صنعت را رمز موفیت و توسعه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: ما به عنوان تولید کننده باید سعی نماییم تا با ارتباط با علم محصولاتی را تولید کنیم تا آیندگان به ما افتخار کنند.


نظر شما :