برگزاری کارگاه اخلاق نوشتار در دانشگاه کاشان

۲۸ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۲۸ کد : ۷۸۱۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۸۹

با همکاری موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی  و پژوهشکده اسانس کارگاه “اخلاق نوشتار” روز دوشنبه بیستم آذرماه جاری در پژوهشکده اسانس­های طبیعی قمصر برای اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر دانشگاه کاشان گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ، آشنایی افراد با این حقیقت است که در ایران، پیچیدگیهای غیر لازم در مکاتبات اداری و نگارش متون اداری، که بازمانده از دوران قاجار است نه تنها سبب اتلاف وقتهای پنهان اما بسیار بزرگ در سازمانها می شود بلکه به ایجاد نوعی دورویی و عدم صداقت در عمق وجود انسانها منجر می شود.

دکتر مریم اخباری اظهار داشت: در این کارگاه 4 ساعته آموختیم که انجام مکاتبات اداری و نوشتن در سیستم اداری، ساده تر از آن است که برای افراد سبب ایجاد دغدغه های تعارف آمیز شود.

وی مدت زمان اصلی برنامه ریزی شده برای این کارگاه را، یک هفته به طور پیوسته یا متناوب بیان کرد و افزود: در دوره نیم روزه ای که در پژوهشکده اسانس برگزار شد استاد رضا بهاری ، در خصوص درست نویسی و پاکیزه نویسی کلیاتی را مطرح کرد و منابع مناسب برای شرکت کنندگان در دوره برای یادگیری بیشتر را معرفی نمود.

مدرس دوره جناب آقای استاد رضا بهاری، استاد بازنشسته در رشته مهندسی هسته ای از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه پیام نور، ویراستار ارشد مرکز نشر دانشگاهی و از ویراستاران برجسته کشور بودند که هم اکنون نیز به عنوان ویراستار ارشد بنیاد نخبگان سعیدی، با این بنیاد، همکاری دارند.


نظر شما :