فرماندار کاشان: معماری آثار تاریخی کاشان مبتنی بر دانش پایه است

۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۱ کد : ۷۸۱۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۱۴

فرماندار کاشان گفت: معماری آثار تاریخی کاشان  مبتنی بر دانش پایه است

دکتر حمیدرضا مؤمنیان در کنفرانس بین المللی معماری و ریاضیات در  دانشگاه کاشان از برگزار کنندگان این کنفرانس علمی در شهر کاشان قدردانی کرد و با عرض خیر مقدم به مهمانان داخلی و خارجی اظهار داشت: اجزای معماری،  قرینه کاری ها، و منبت کاری هایی که در آثار معماری تاریخی این شهر شاهدیم  مبتنی بر دانش و ریاضی است.

وی با بیان اینکه کاشان همیشه حامل پیام صلح و دوستی برای دیگران بوده است افزود: آرامشی و فضای دوستی که از معماری آثار تاریخی این شهر  به دست می آید قابل توجه گردشگران خارجی است که سعی دارند چند روز در این فضاها اقامت داشته باشند

فرماندار کاشان گفت: طبق نظریه اساتید، کاشانی ها کیمیاگر هستند مفهومی که می توانند از فرصت هایی که بالقوه در اختیارشان هست به بالفعل  تبدیل نمایند.

وی افزود: فلسفه و هنر در معماری برجسته است وقتی از هنر و معماری و تزئینات و ترکیب بندی در معماری صحبت می شود همه برگرفته از علم ریاضی در این آثار است.

فرماندار کاشان خاطر نشان کرد: علاوه بر آثار تاریخی دانشمندان برجسته ای  همچون غیاث الدین جمشید کاشانی بر تارک این شهر  می درخشند که باید قدردان این بزرگان  باشیم و دانشجویان و استادان دانشگاه ها از آثار این مفاخر بهره ببرند.

کنفرانس بین المللی معماری و ریاضی به مدت دو روز با حضور محققان و اندیشمندان و دانشمندان داخل و خارج کشور در دانشگاه کاشان ادامه دارد.


نظر شما :