شهردار کاشان: کاشان می تواند قطب آموزش معماری کشور شود

۲۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۹ کد : ۷۸۱۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۶۵

شهردار کاشان گفت: کاشان با توجه به ظرفیت ها و آثار برجسته ای که درآن وجود دارد می تواند به قطب آموزش معماری کشور تبدیل شود.

مهندس  سعید ابریشمی راد در کنفرانس بین المللی معماری و ریاضیات دانشگاه کاشان اظهار داشت: اگر ما ریاضی را علم منطق اعداد وهندسه را علم منطق اشکال بدانیم ، مهندسی را علم بکارگیری و ترکیب اعداد و اشکال  خواهیم دانست.

وی افزود: معماری هنر آثار به یادماندنی منطبق بر منطق و ریاضی و مبتنی بر ارزشهای فرهنگی هر جامعه است و اگر این هنر با عشق و بینش عمیق بر ارزشهای فرهنگی عمیق تلفیق شود مظهر تمدن بشری خواهد بود..

وی بابیان اینکه شکوه و عظمت هر تمدنی را می توان در دست ساخته های بشر یافت خاطر نشلن کرد: هر بنایی که ساخته می شود اگر مبتنی بر علم باشد و منطبق بر اعداد و اشکال باشد آن بنا جذاب تر و ماندگار تر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کاشان می تواند قطب آموزش معماری باشد افزود: در این شهر می توان از تجربیات استادان بزرگ بهره جست

شهردار کاشان خاطر نشان کرد: وقتی تاریخ چند صد ساله کاشان را بررسی می کنیم می بینیم بدون دخالت هر نهاد حکومتی ساختار شهری کارآمدی  داشته ایم که نمود شهرسازی است و می تواند منبع تدریس برای دانشجویان باشد..

شهردار کاشان برگزاری این کنفرانس ا با حضور محققان و پژوهشگران برجسته داخلی و خارج از کشور را  اقدامی  شایسته دانست و افزود:  شهر کاشان شهرت جهانی یافته که امید است این کنفرانس ها بتواند زمینه رشد و تعالی و آبادانی این شهر را فراهم سازد.

وی از برگزاری کنفرانس بین المللی خانه در سال 97 در کاشان خبر داد و همکاری دانشگاهیان را برای برگزاری این کنفرانس خواستار شد.

ابریشمی راد خاطر نشان کرد: شهرداری ها سه موضوع مهم را در مدیریت و ساخت شهرها بر عهده دارد که شامل برنامه ریزی  جهت چگونگی ساخت شهرها، هدایت درست منابع و کنترل عواملی ساخت و ساز شهر  می شود  و اگر برنامه ریزی درستی بر مدیریت شهری باشد کارها ارزش و هدفمندی  بیشتری پیدا می کند

ابریشمی همکاری دانشگاه را برای مدیریت شهری خواستار شد و اظهار داشت: ارزش معماری سنتی و هنر معماری کاشان دانش مهندسی است که باید روی آن تحقیقات علمی صورت انجام شود.


نظر شما :