برگزاری کارگاه توانمندسازی قبل از ازدواج

۱۴ آذر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۷ کد : ۷۶۷۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۷۶

سلسله جلسات کارگاهی توانمندسازی قبل از ازدواج با موضوع اهمیت تیپ های شخصیتی در شکل گیری ازدواج برگزار شد .

دکتر صادقی مشاور دانشگاه در این جلسه با بیان اینکه ویژگی ها وصفات پایدار افراد رو شخصیت افراد می گویند که این ناشی از درون ومحیط است افزود: ویژگی های درونی همان ژنتیک است که از پدر ومادر وجد خود میگیریم وتاثیر دارد ومحیط هم می تواند در روی ژن ها تاثیر بگذارند و ژن غالب در فرزند بیماری را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: یکی از دیگر چیزهایی که روی شخصیت انسان تاثیر میگذارد معنویت است.در شخصیت شناسی مساله ی مهمی که مورد نظر است برون گرایی ودرون گرایی است واینکه سوال شده آیا یک شخصیت برون گرا با درون گرا میتواند زندگی کند؟برون گرایی ودرون گرایی چیست؟

وی همچنین در ادامه گفت : برون گراها افرادی هستند که اگر مغز بخواهد عادی کار کند باید به یک سطح از برانگیختگی برسد وقسمتی را توسط محیط بیرون تامین می کند ولی درون گراها شخصیت هایی هستند که ارتباطات را احتیاج ندارند وجایی که به دردشون بخورد شرکت می کنند.

حجه الاسلام والمسلمین ابن علی کارشناس این برنامه در رابطه با موضوع مورد بحث تصریح کرد: در بحث تیپ شناسی دو رویکرد مهم هست یک نوع تیپ شناسی این است که میگوید شما اگرمیخواهی ازدواج کنی بگرد در خصوصیات فرد مقابل واگر اختلالی دارد پیداکن.این نوع به دنبال اختلال شناسی است واگر که اختلالی ندارد زیاد نگران نباش.اما در دیدگاه دوم گفته می شود که اختلال شناسی کافی نیست بلکه اگر دونفر اختلال نداشتند آیا لزوما هم تیپ هستند؟اون چیزی که در جامعه کنونی است بیشتر رویکرد اولی است وگفته می شود که پسر ودختر مشکل خاصی ندارند ومی توانند باهم زندگی کنند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان خاطرنشان کرد: منتها بعضی میگویند میخواهیم زندگی کنیم بعضی می گویند که میخواهیم بهتر زندگی کنیم وبعضی میگویند میخواهیم بهترین زندگی را داشته باشیم.حالت اول که زندگی کنیم را سازگاری می گویند و به اصطلاح همین که دعوایمان نشودخوب است واین چیزی هست که از قبل به ما انتقال داده شده است حالا اگر یک مقدار به آنها تکنیک یاد بدهیم میشود خوب زندگی کردن ولی هنوز بهترین زندگی نشده واینکه ما نشست میذاریم ، میخواهیم بدونیم چگونه به بهترین زندگی ممکن برسیم.
چهارمین کارگاه ازدواج با موضوع همسان گزینی توسط واحد مشاوره و ازدواج حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان با حضور 100 نفر از دانشجویان برگزار شد .


( ۱ )

نظر شما :