رئیس مرکز علمی و فناوری کشورهای عدم تعهد: ایران آینده درخشانی در زمینه نانو فناوری دارد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۲۱:۲۱ کد : ۷۶۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۳۰

 

 

 

رئیس مرکز علمی و فناوری‌های کشورهای عدم تعهد گفت: ایران آینده درخشانی در زمینه فعالیت‌های نانوفناوری در کشورهای غیر متعهد دارد.

دکتر آرون گفت: اگر ایران نقش فعالیت‌های خود را گسترش دهد، حتی در کشورهای غیر عدم تعهد هم در زمینه نانوفناوری مبتکر خواهد بود.

وی اظهار داشت: ایران چند ماه قبل به عضویت کشورهای غیر متعهد در بخش صنعت و فناوری نانو درآمده است و فعالیت‌های بسیار خوبی از آن زمان تاکنون داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر 42 کشور عضو کشورهای غیر متعهد «گروه نم» هستند که در زمینه نانو فناوری فعالیت دارند.

ایشان، علت انتخاب شهر کاشان برای برگزاری این کارگاه را وجود مرکز و پژوهشکده نانو در دانشگاه این شهر و فعالیت‌های درخشان پژوهشگران دانشگاه کاشان در زمینه نانوفناوری ذکر کرد.

به گفته وی، کارگاه اعضاء گروه نم در زمینه نانو فناوری هر ساله برگزار می‌شود و کنفرانس‌ها و کارگاه‌های بعدی در کشورهای هند، مالزی، ترکیه و ویتنام خواهد بود.

 

 

وی اظهار داشت: 20 کشور متخصص نانوفناوری در این همایش شرکت کرده‌اند و ایران پرچم‌دار نانو فناوری در بین کشورهای عضو شده است.

رئیس دانشگاه کاشان هم فناوری نانو را به عنوان یکی از شاخه‌های مهم علمی ذکر کرد و گفت: از آنجا که بیشتر شاخه‌های علمی با نانو فناوری ارتباط دارد کشورهای دنیا تلاش می‌کنند جایگاه علمی ویژه‌ای را در این زمینه پیدا کنند و به این دانش دست یابند.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه ایران جایگاه خوبی در زمینه نانوفناوری دارد افزود: ایران در این زمینه در جهان اسلام رتبة نخست را دارد و این نشان از توسعه فناوری نانو در بین دانشگاهیان و پژوهشگران کشور است.

وی، پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان را به عنوان نخستین پژوهشکده ایران در این زمینه دانست و اظهار داشت: این پژوهشکده سه سال است که رتبة اول در زمینه نانو فناوری در کشور را کسب می‌کند.

به گفته وی، برگزاری این کارگاه بین‌المللی با شرکت بیش از 20 کشور غیرمتعهد، زمینة مناسبی برای تبادل اطلاعات، کارشناسان و متخصصان برای توسعه این رشته در کشور و امید می‌رود برگزاری این گونه کارگاه‌ها موجب توسعه فناوری نانو در جهان اسلام نیز باشد.

این کارگاه بین‌المللی تا 30 اردیبهشت ماه سال جاری در پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان واقع در شهر قمصر ادامه دارد.

 

 


نظر شما :