دومین گردهمایی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۲ کد : ۷۶۳۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۱۹

دومین گردهمایی بزرگ فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس کاشان و آران و بیدگل به مناسبت هفته بسیج روز پنجشنبه نهم آذرماه جاری در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رئیس دانشگاه کاشان در این مراسم با گرامیداشت هفته بسیج,برگزاری این گردهمایی را به پاس ارجداشت رشادت ها و دلاورمردیهای رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: هفته بسیج یادآور عشق، خلوص و ایثار رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس است که باید آنرا قدر دانست.

دکتر عباس زراعت به اتحاد، همدلی، وفاق و صمیمیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: متاسفانه در حال حاضر شکاف ها و تحریف ها به بهانه های مختلف که ساخته دشمن است در بین مردم موجب تفرقه می شود که  نباید اجازه دهیم این اختلاف  در بین ملت ایران بوجود بیاید.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) که "دفاع مقدس برکت برای انقلاب بود: و رهبر معظم انقلاب که فرمودند: "دفاع مقدس گنجی است که هنوز خیلی از زوایای آن ناشناخته است"، وظیفه دانشگاه را فرهنگ سازی و حفظ ارزشهای دفاع مقدس بیان کرد و اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوران بسیار شکوهمند و درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که باید برای نسل جوان  به خوبی آن دوران تبیین شود.

دکتر زراعت از آمادگی دانشگاه کاشان برای ایجاد پژوهشکده دفاع مقدس در  این دانشگاه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: دانشگاه کاشان   با این اقدام بتواند بخشی از رسالت خود را با کمک فرماندهان و رزمندگان و خانواده های ایثارگران ایفا نماید.

در این نشست سردار سید اصغر ابن رسول گزارشی از وضعیت و نقش سپاه پاسدران انقلاب اسلامی کاشان در دفاع مقدس بیان کرد و  محمد رضا درخشان پور نیز مطالبی در خصوص علل شروع جنگ، علل طولانی شدن و علل خاتمه جنگ ایراد کرد.

 خاطره گویی توسط  چند تن از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان این مراسم از خانواده های شهید یزدانی، خانواده  های مرحوم رسول زاده ومرحوم جویپا و آقایان  موسی کیخا و محسن غفاری و محسن محبوبی تجلیل شد.


( ۱ )

نظر شما :