ستاد زلزله در وزارت علوم تشکیل شد

۰۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۳ کد : ۷۶۱۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۲۹
ستاد زلزله در وزارت علوم  تشکیل شد

رئیس دانشگاه کاشان گفت: ستاد زلزله در شامگاه  سه شنبه هفتم آذرماه جاری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بازسازی یک یا چند روستا در مناطق زلزله زده با حضور مسئولان وزارت علوم، رؤسای دانشگاه های تربیت مدرس، کاشان و رازی و پژوهشگاه زلزله تشکیل شد.

دکتر عباس زراعت با اشاره به اینکه ایده بازسازی یک روستا توسط دانشگاه کاشان مطرح شده بود و اقداماتی هم در این زمینه انجام شده است افزود: در این جسه مقرر شد محوریت اقدامات با این دانشگاه و وزارت علوم باشد و با هماهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه، پیگیری ها انجام پذیرد.

رئیس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد:  در این جلسه  مقرر گردید کمیته های علمی و فنی تشکیل  و در جلسات بعدی نسبت به نحوه همکاری سایر دانشگاه ها تصمیم گیری شود.

دکتر زراعت تاکید کرد: بلافاصله پس از اعلام طرح ایده احداث یک روستا به شکل علمی و فنی از طرف دانشگاه کاشان به عنوان  الگویی برای بازسازی سایر مناطق زلزله زده، بازخورد موثری  داشته و موجی بزرگ در کشور بوجود آوردبه گونه ای که  علاوه بر وزارت علوم، دانشگاه های دیگر و حتی اشخاص حقیقی نیز در این زمینه ورود  پیدا کرده اند.

وی اظهار داشت: دانشگاه کاشان پتانسیل انجام  کارهای بزرگی دارد که ثبت این برند ملی به نام این دانشگاه نمونه ای از  آن است.

رئیس دانشگاه کاشان در پایان از تمامی همکاران دانشگاهی  که از زمان اعلام این طرح  مراتب حمایت و پشتیبانی خود را اعلام نمودند تشکر و سپاسگزاری  و درخواست کرد  صاحب نظران پیشنهادات و دیدگاه های خود را برای هرچه بهتر انجام شدن طرح اعلام نمایند.


( ۱ )

نظر شما :