نشست صمیمی هیات رییسه دانشگاه کاشان با اساتید دانشکده های ریاضی، شیمی و فیزیک

۲۹ آبان ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۵ کد : ۷۵۴۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۲۶۰

 در ادامه سلسله نشست های هیات رییسه با همکاران هیات علمی دانشگاه  دوشنبه بعد از ظهر بیست و نهم آبان ماه نشستی دوستانه با اساتید دانشکده های ریاضی، شیمی و فیزیک در سالن کنفرانس سازمان مرکزی برگزار شد.

در این نشست پیرامون مسایل گوناگون دانشگاه بویژه در مورد ارتقای فعالیت های دانشگاه،فعالیت های بین المللی و شناسایی منابع جدید مالی بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

رییس دانشگاه کاشان در ابتدای جلسه نکاتی در خصوص مسوولیت دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: پول، موضوع اصلی بازار و قدرت موضوع اصلی سیاست است اما موضوع اصلی دانشگاه تفکر و خلاقیت است و از همین روی یک دانشمند هیچگاه مجیز پول و قدرت را نمی گوید بلکه در پی اصلاح جامعه و احیای ارزش های آن است.

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه دانشگاه محل کسب در آمد و تولید تکنولوژی نیست افزود: اما پول و تکنولوژی از نتایج فرعی خلاقیت است پس یک استاد دانشگاه باید ارزش های معلمی را هدف اصلی خود قرار داده و مادیات برای او جنبه فرعی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هر سازمانی دارای اهداف مشخص است همانگونه که دانشگاه کاشان نیز در سند راهبردی خود اهدافی را تعیین کرده است، خاطر نشان کرد: دانشگاه با بهره گیری از منابع خود به دنبال تحقق این اهداف است و نیروی انسانی مهم ترین منبع اوست .

دکتر زراعت تاکید کرد: میان سازمان و منابع آن رابطه متقابل وجود دارد، همانگونه که اعضای دانشگاه، حقوق خود از قبیل مزایا و امنیت شغلی و رفاهی را مطالبه می کند سازمان نیز از اعضایش مطالبه می کند که چقدر برای رسیدن به اهداف سازمانی تلاش می کند.

رییس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه هر کارمندی ۴ هدف فردی؛ شخصی؛ شکلی و سازمانی دارد تاکید کرد: هدف سازمانی دانشگاه نیزعبارت است از: تربیت جوانان بعنوان نیروهای مومن، متعهد کاربلد؛ حل مشکلات جامعه؛ ارتقای معنویت و ارزش های اخلاقی جامعه؛ ارتقای رفاه مردم و توسعه کشور در زمینه های گوناگون و... پس سازمان حق دارد از تک تک ما سوال کند که برای تحقق این اهداف چقدر نقش موثر داشته و دارد.متاسفانه امروزه در سازمان های دولتی به مطالبه گری سازمان توجه زیادی نمی شود و مطالبات بیشتر از سازمان می باشد.

در این جلسه اعضای هیات علمی نیز مسایلی را در مورد کمبود فضای فیزیکی ، پژوهانه دانشجویی، فقدان تجهیزات و آزمایشگاه برای همکاران جوان مطرح نمودند که از سوی معاونین دانشگاه پاسخ داده شد.

معاون اداری و مالی دانشگاه قول مساعد دادند این مسایل را در حد مقدورات پیگیری کنند.

معاون طرح و توسعه نیز ضمن تایید برخی مطالبات همکاران از وی خواستند به مشکلات مالی دانشگاه توجه داشته باشند.

وی  با بیان اینکه در سال ۹۱و ۹۲ تخصیص دانشگاه ۸۳ و ۹۳ درصد بوده است افزود: در ۷ ماه نخست امسال نیز ۱۱ درصد تخصیص دانشگاه را که بالغ بر ۷میلیارد تومان است پرداخت نکرده اند و باید تلاش کنیم تا حقوق ها با مشکل روبرو نشود.

رییس دانشگاه نیز اظهار داشت: دانشگاههایی که درآمد اختصاصی ندارند نتوانسته اند حقوق شهریور و مهر را بپردازند اما دانشگاه کاشان تلاش می کند تخصیص امسال را صددرصد دریافت کند وانشالله مشکلی پیش نیاید اما از همکاران بویژه دانشکده های مهندسی خواست برای درآمدزایی و افزایش درآمد های اختصاصی تلاش نمایند.


( ۱ )

نظر شما :