هدف دانشگاه کاشان قرارگرفتن در سطح یک است

۲۳ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۵ کد : ۷۵۰۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۲۰

در ادامه سلسله نشست های هیات رییسه دانشگاه با همکاران هیات علمی در هر ترم نخستین جلسه در ترم جاری با همکاران هیات علمی از دانشکده های منابع طبیعی و معماری و هنر برگزار شد.

هدف از تشکیل این جلسات ایجاد جو همدلی و بحث و تبادل نظر پیرامون راههای توسعه دانشگاه می باشد که در راستای تحقق  مدیریت مشارکتی صورت می گیرد.

در این جلسه ابتدا رییس دانشگاه به ماموریت های دانشگاه در حوزه معماری و هنر و منابع طبیعی اشاره کرده و اعلام نمود با توجه به پیشرفت های برق آسای دانشگاه کاشان در سال های اخیر و قرار گرفتن در میان ده دانشگاه برتر کشور، قرارگرفتن در میان دانشگاههای سطح یک نیز بسیار محتمل است بنابراین هدف گذاری ما رسیدن به سطح یک است.

دکتر عباس زراعت سه محور را بعنوان موضوع بحث جلسه یادآور شده و از همکاران خواستند پیشنهادهای خود را برای تحقق این محورها بیان کنند و در این راستا تلاش نمایند.

وی محور نخست را تکیه بر پتانسیل های منطقه از قبیل: باستان شناسی، کویر، انرژی خورشیدی، فرش، اسانس و گل محمدی،معماری سنتی و اسلامی و غیره دانست و اظهار داشت: محور دوم فعالیت های بین المللی با محوریت پتانسیل های بومی است زیرا دانشگاههای خارجی آمادگی دارند دانش فنی و تکنولوژی خود را در اختیار ما قرار دهند و در موارد فوق با دانشگاه کاشان  تحقیقات و فعالیت های مشترک انجام دهند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی هم در این زمینه شروع شده است نظیر مشارکت با شبکه جهانی باستانشناسی که تفاهم نامه ای با کشورهای فرانسه و ایتالیا تنظیم کرده ایم تا آزمایشگاه بین المللی باستانشناسی در کاشان راه اندازی شود و دانشگاه کاشان نیز بعنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این شبکه قرار گیرد افزود: همچنین در زمینه داروهای گیاهی تفاهم نامه ای با یک شرکت انگلیسی و وزارت جهاد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بخش خصوصی تنظیم شده است تا از مرحله کشت گل محمدی و گیاهان دارویی و تولید و فروش محصول در یک پروسه علمی صورت گیرد و اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته و تامین شده است چهل و پنج میلیارد تومان می باشد.

رییس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: محور سوم راههای درآمدزایی است تا دانشگاه بتواند ۵۰درصد هزینه هایش را خودش تامین کند و وابستگی دانشگاه به اعتبارات دولتی کاهش یابد.

در این جلسه اعضای هیات رییسه و همکاران محترم هیات علمی نیز نظرات خود را بیان کرده و ضمن اشاره به نیازهای خود برای فعالیت های علمی ،پیشنهادهایی نیز ارایه دادند.

در پایان رییس دانشگاه از تلاش های کلیه همکاران برای اعتلای دانشگاه تشکر کرد و پیشرفت های دانشگاه را مرهون زحمات تک تک ایشان دانست.

 


( ۱ )

نظر شما :