اعزام ۴۰ دانشجوی دانشگاه کاشان به مراسم پیاده روی اربعین

۱۱ آبان ۱۳۹۶ | ۱۸:۲۲ کد : ۷۴۰۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۷۶۰
اعزام ۴۰ دانشجوی دانشگاه کاشان به مراسم پیاده روی اربعین

40 دانشجوی دانشگاه کاشان با بدرقه رییس این دانشگاه به مراسم پیاده روی اربعین حسینی اعزام شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: امسال مجوز اعزام بیش از 250 نفر از برادران دانشجوی این دانشگاه به مراسم پیاده روی اربعین صادر شده است.

سعید منصوربیگی، در حاشیه اعزام این دانشجویان با اشاره به اینکه  یکی از اصلی ترین مشکلات دانشجویان برای حضور در مراسم اربعین ممنوعیت خروج از کشور به خاطر عدم انجام خدمت مقدس سربازی است که در ایام عادی سال نیازمند گذاشتن 30 میلیون ریال به عنوان وثیقه است افزود: به لطف الهی بسیج دانشجویی در ایام اربعین تسهیلاتی را فراهم آورده است که دانشجویان می توانند بدون گذاشتن وثیقه و به صورت کاملا رایگان مجوز خروج از کشور خود را اخد کنند.

 

وی گفت: علاوه بر این با هماهنگی های انجام شده در برخی دانشگاه ها نظیر دانشگاه کاشان مبالغی نیز به عنوان کمک هزینه به دانشجویان زائر اربعین امسال پرداخت خواهد شد.

 

وی افزود: همچنین با توجه به قرار گرفتن ایام اربعین امسال در روزهای درسی و احتمال وجود امتحان های میان ترم در این بازه، هماهنگی های لازم با معاونت های آموزشی دانشگاه ها بعمل آمده تا دانشجویان از لحاظ آموزشی نیز دچار مشکل نشوند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویان نیز مبالغی را به عنوان وام زیارت عتبات برای دانشجوهای زائر در نظر گرفته که مبلغ آن برای دانشجوهای مجرد یک میلیون و برای دانشجوهای متاهل یک و نیم میلیون تومان خواهد بود.

 

منصوربیگی گفت: از دیگر خدمات ارائه شده به دانشجوهای زائر، خدمات فرهنگی شامل اهدای بسته های فرهنگی و کتابچه های راهنمای زائر، آگاه سازی دانشجوها از تمهیدات لازم برای سفر، همراهی مبلغین و کارشناسان فرهنگی با کاروان ها و... خواهد بود.

 

وی اظهار امیدواری کرد: با عنایات ویژه ی امام زمان(عج) و تلاش های مسئولین و ارگان های گوناگون کشور به ویژه بسیج دانشجویی در سال های آینده شاهد حضور هر چه بیشتر دانشجویان در حرکت عظیم مردمی اربعین حسینی باشیم.

 


( ۵ )

نظر شما :