پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت ۱۳ آبان

۰۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰ کد : ۷۳۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۹۸۰
پیام رئیس دانشگاه کاشان به مناسبت ۱۳ آبان

در تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی روزهای مهم فراوانند. اما روز 13 آبان روز تلاقی چنداتفاق مهم در تاریخ انقلاب است که به گونه‌ای محوریت دو اتفاق آن با دانش‌آموزان و دانشجویان بوده است و برای همین روز مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است تا زمینه‌ای برای شناخت و مقابله با دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های مستکبران علیه مظلومان جهان باشد.

تبعید حضرت امام (ره) در 13 آبان 43 به ترکیه سرآغاز هجرتی 14 ساله بود که زمینه‌ساز مخابره صدای انقلاب به گستره گیتی و بالمآل پیروزی آن شد.

به  فاصله چند ماه تا پیروزی انقلاب در 13 آبان 57، دانش‌آموزان در محوطه دانشگاه تهران به رگبار ستم‌شاهی شهید شدند و یک سال بعد در آن نیز سفارت آمریکا به تسخیر دانشجویان پیرو خط امام درآمد.

مرور این حوادث برای نسل امروز که ممکن است از برخی ناملایمات دلخوری داشته باشد و در ریشه‌یابی بعضی اتفاقات پرسشگری کند، در تبیین اهداف و آمال و ضرورت تغییرات انقلابی در آن برهه حساس، بسیار مؤثر است.

با گرامیداشت این روز تاریخی، برای انقلاب اسلامی ایران و کشور بزرگ اسلامی و به ویژه دانشگاه‌ها و دانشگاهیان به عنوان موتور محرک جامعه، آینده‌ای ممتاز و درخشان آرزو می‌کنم.

انشاءالله لطف خداوندی همیشه همراه این کشور و مردمان بلند همت آن باشد.

 

دکتر عباس زراعت

رئیس دانشگاه

 


نظر شما :