ارتقاء رتبه دانشگاه کاشان در نظام سطح بندی دانشگاه های و موسسات آموزش عالی کشور

۰۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۲ کد : ۷۳۹۲ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۶۹۱۹

رییس دانشگاه کاشان گفت: بر اساس اعلام اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری در سطح بندی دانشگاه ها، خوشبختانه دانشگاه کاشان مجددا توانست در میان دانشگاه های سطح دو کشور قرار گیرد با این ‌تفاوت که جایگاه دانشگاه در میان دانشگاه های سطح ۲ نسبت به دوره قبل بسیار بهتر شده است.

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: همانگونه که نتایج اعلام شده نشان می دهد دانشگاه کاشان تنها دانشگاه غیر مرکز استان است که در سطح ۲ قرار دارد واین در حالی است که حتی بسیاری از دانشگاه ها ی مطرح کشور که در مرکز استان بوده و دانشگاه مادر به حساب می آیند در سطح ۳ قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو شیوه برای سطح بندی دانشگاهها وجود دارد که یکی از آنها شیوه سطح بندی از سوی موسسه آی اس سی می باشد که بر اساس ۲۶ شاخص صورت می گیرد  و ده دانشگاه برتر کشور انتخاب می شوند خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانشگاه کاشان در این رتبه بندی هم  جزو ده دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

دکتر زراعت اظهار داشت: شیوه دوم سطح بندی توسط وزارت عتف است که دانشگاهها در ۴ سطح قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه سطح بندی دانشگاه ها ضمن ایجاد رقابت میان دانشگاهها برای ارتقای کیفی ،نتایج مثبتی در پی دارد افزود:  به طور مثال دانش آموختگان رشته  حقوق در دانشگاهای برتر می توانند بدون آزمون به قضاوت مشغول شوند و دانشگاههای سطح ۳ و ۴ نمی توانند وارد فعالیت های بین المللی و ملی شوند بلکه فقط در حوزه  منطقه ای و محلی کار می کنند.

رییس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ها از طریق ارزیابی از وضعیت عملکرد خود می توانند با استفاده از اطلاعاتی که به طور منظم و پیوسته در حوزه های مختلف تخصصی دریافت می کنند مزیت های رقابتی خود را در راستای تحقق سندهای بالادستی توسعه ملی و تحول آموزش عالی رصد کنند. همچنین، اساسا سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه ها یک ابزار کارآمد و قابل اتکا به سوی تحول و توسعه هدفمند در هر یک از زیر نظام های آموزش عالی کشور محسوب می شود.

دکتر زراعت در پایان با تبریک این موفقیت بزرگ که حکایت از جایگاه برتر دانشگاه کاشان دارد و بیانگر رشد چشمگیر آن می باشد از کلیه اعضای محترم هیات علمی، کارمندان و دانشجویان  عزیز که در توسعه روزافزون دانشگاه نقش دارند قدردانی کرد و افزود دانشگاه کاشان فاصله زیادی تا قرار گرفتن در سطح یک ندارد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق این آرزو باشیم.

 


( ۱ )

نظر شما :

مهدی علیجانی ۰۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۴
انصافآ شعور دانشگاه کاشان را عشق است که در پایان، این موفقیت و روند رو به رشد علمی دانشگاه را مرهون تلاش اساتید، کارکنان و دانشجویان می داند و قدردان است. بنده دانشجوی اسبق این دانشگاه هستم. تشکر