بازدید رییس دانشگاه کاشان از محوطه باستانی استرک و جوشقان کاشان

۰۵ آبان ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۶ کد : ۷۳۵۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۳۵۶
بازدید رییس دانشگاه کاشان از محوطه باستانی  استرک و جوشقان کاشان

رییس دانشگاه کاشان به همراه تنی چند از کارشناسان و متخصصان برجسته کشور از  محوطه باستانی استرک و جوشقان کاشان بازدید کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان  در حاشیه این دیدار از کشف اسکلت یک زن متعلق به عصر آهن در این محوطه باستانی خبر داد و گفت:  این اسکلت متعلق به زنی است که به احتمال زیاد نزدیک به 2 هزار و 800 تا سه هزار و 200 سال پیش در این منطقه می زیسته است

 دکتر محسن جاوری اظهار داشت: فصل دوم گمانه زنی و عملیات کاوش در محوطه باستانی استرک و جوشقان با حضور اساتید و دانشجویان باستان شناسی دانشگاه کاشان و کارشناسان عالی رتبه و متخصص انسان شناسی از دانشگاه ورشو لهستان  انجام گرفت .

وی با اشاره به اینکه این محوطه مربوط به عصر آهن 2 (یعنی 2800 تا 3200 سال پیش از میلاد) می باشد، گفت: شیوه تدفین ها، یک سنت خاص دوره آهن است که در ایران و خاورمیانه نیز ناشناخته مانده است.

 وی با اشاره به  اینکه فصل اول کاوش با وسعت 20 متر مربع در سال گذشته انجام شد، افزود: در فصل دوم بقایای 18 تدفین شامل چندین زن و مرد و 6 کودک کشف گردید.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی ناب این محوطه گفت: شیوه های خاص تدفین، اجسام موجود در قبرها و از همه مهم تر تعامل دانشگاهی با دانشگاه ورشو در زمینه انشان شناسی باستانی مهم ترین دستاوردهای این دو فصل کاوش می باشد.


 محوطه باستانی استرک در 10 کیلومتری شهر کاشان و مابین روستای استرک و جوشقان قرار دارد.


نظر شما :

عباس ۰۶ آبان ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱
سلام سپاس بینهایت از شما به خاطر درج این خبر. لطفن در تیتر خبر هم همانگونه که در متن خبر نام استرک و جوشقان را کامل نوشته اید این عنوان رو کامل به صورت استرک و جوشقان بنویسید . بسیار از شما سپاس
پاسخ مدیر سایت ۰۶ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۱۸