نخستین کنگره بین المللی گل محمدی در دانشگاه کاشان برگزار می شود

۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۰ کد : ۷۳۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۷۹
نخستین کنگره بین المللی گل محمدی در دانشگاه کاشان برگزار می شود

رئیس  دانشگاه کاشان از برگزاری کنگره بین المللی گل محمدی و دومین همایش اسانس ایران در این دانشگاه خبر داد.

 

دکتر عباس زراعت شهرستان کاشان را به عنوان قطب صنایع فرآوری گلاب، اسانس و عرقیات گیاهی دانست و گفت: شهرستان کاشان ظرفیت تولید بیش از 50  هزار تن گلاب و بیش از 60  هزار تن عرقیات گیاهی در سال را دارد که برگزاری این کنگره تخصصی تآثیر بسزایی در رونق این محصول در سطح منطقه ای، کشوری و بین المللی خواهد داشت.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه اسانس با ارزش ترین محصول گل محمدی است، اظهار داشت: به عنوان مقدمه ای بر کنگره، دومین همایش اسانس ایران نیز  با هدف برقراری ارتباط های علمی و پژوهشی با مراکز علمی-پژوهشی و صنعتی فعال در زمینه های مختلف گیاهان اسانس دار برگزار خواهد شد  همانگونه  که نخستین همایش اسانس ایران نیز در اردیبهشت ماه 95 در دانشگاه کاشان برگزار شده است.

 

ریاست دانشگاه کاشان برنامه ریزی برای بهره گیری مؤثر از ظرفیت ها، تجربه ها و پژوهش های بین المللی و ملی، تبیین، ترویج ، نهادینه سازی و اصلاح نگرش جامعه نسبت به گیاهان اسانس دار را از دیگر هدف های برگزاری این همایش بیان کرد و افزود: محورهای همایش در راستای حل مشکلات صنایع و فعالان حوزه اسانس و عرقیات گیاهی خواهد بود.

 

این همایش با همکاری اتحادیه انجمن های علمی گیاهان دارویی ایران در نیمه دوم اردیبهشت ماه 97 در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان واقع در شهر قمصر برگزار خواهد شد.

 


( ۲ )

نظر شما :