رییس دانشگاه کاشان: حمایت از شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است

۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۱ کد : ۷۳۲۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۰۳۰
رییس دانشگاه کاشان: حمایت از شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد گامی در راستای اقتصاد مقاومتی است

رییس دانشگاه کاشان گفت: مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان گام مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و رشد و توسعه کشور هستند.

دکتر عباس زراعت در جمع شرکت ها و هسته های مستقر در مرکز رشد دانشگاه کاشان، ماموریت اصلی دانشگاه را حرکت به سوی کارآفرینی و تولید محصول  بیان کرد و اظهار داشت: مراکز رشد مکانی برای تجاری سازی ایده و تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان، نخبگان جامعه هستند تاکید کرد: دانشجویان باید از  فرصت تحصیل در دانشگاه و پتانسیل های موجود در آن کمال استفاده و بهره را ببرند و به سوی  ایده پردازی حرکت نمایند و حتی  برای تامین امنیت شغلی خود شرکتهایی را در محیط دانشگاه ایجاد کنند.

رییس دانشگاه کاشان با بیان این که  درصد زیادی از  مشکلات جامعه، مشکلات اقتصادی است خاطر نشان کرد: با توجه به مضیقه های  بودجه ای  کشور، دانشجویان باید سعی نمایند تا با ارائه راهکارهای علمی و تحقیقاتی، مشکلات اشتغال، مسکن، ازدواج،  و دیگر نیازهای جامعه را برطرف نمایند.

دکتر زراعت به ایجاد میز صنعت و مرکز نوآوری و تجاری سازی در دانشگاه اشاره کرد و افزود: با ایجاد مرکز نوآوری و تجاری سازی قرار است کاشان به قطب بازی های رایانه ای و انیمیشن تبدیل شود.

وی همچنین از زمینه سازی برای راه اندازی  قطب گیاهان دارویی در دانشگاه کاشان خبر داد و اظهار کرد: فراهم کردن این موارد زمینه مناسبی برای تحقق تبدیل علم به ثروت و اشتغال زایی دانشجویان است.

رییس دانشگاه کاشان به نامگذاری این دوره به نام دوره احیاء ماموریت های اصلی دانشگاه اشاره کرد وافزود: دانشگاه سعی دارد تا با فراهم کردن زیرساخت های لازم، زمینه ایده پروری و نوآوری استادان و دانشجویان را تحقق بخشد.

رییس مرکز رشد دانشگاه کاشان نیز هدف مرکز  رشد را پیوند بین تولید، بازار و مراکز دانشگاهی بیان کرد و گفت: این مرکز به منظور ایجاد فرصت های شغلی مناسب جهت جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه فناوری و کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری ایجاد شده است.

داوود حسنعلیان تعداد هسته و شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه را 27 واحد بیان کرد و افزود: در این مرکز همچنین دو شرکت دانش بنیان مستقر هستند و سه شرکت دانش بنیان نیز از مرکز وارد بازارکار  و تولید شده اند.

حسنعلیان حمایت از نوآوران منطقه به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی و نخبگان و تشویق آنان در جهت ایجاد شرکت های خصوصی و تلاش برای توسعه ی شرکت های موفق را از رسالت های مرکز رشد دانشگاه عنوان کرد و افزود: در این مرکز از ایده های بازار پذیر حمایت می شود.

در این نشست که معاونت های پژوهشی و فناوری و طرح و توسعه و جمعی از رؤسای دانشکده های  دانشگاه کاشان نیز حضور داشتند، واحدهای مستقر در مرکز رشد دانشگاه گزارشی از فعالیت های مربوطه به خود را ارائه کردند.


( ۱ )

نظر شما :