برگزیدگان جایزه فرصت در تقویم فرهنگی سال ۹۶-۹۵ دانشگاه کاشان تجلیل شدند

۲۵ مهر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۱ کد : ۷۳۱۶ اخبار دانشگاه جوایز
تعداد بازدید:۲۴۴۷
برگزیدگان جایزه فرصت در تقویم فرهنگی سال ۹۶-۹۵ دانشگاه کاشان تجلیل شدند

برگزیدگان جایزه فرصت در تقویم فرهنگی سال تحصیلی 96-95 دانشگاه کاشان با حضور رییس و معاون فرهنگی دانشگاه طی مراسمی تجلیل شدند.

 

رییس دانشگاه کاشان در این مراسم رونق فعالیت های  فرهنگی و مذهبی در دانشگاه ها را موجب رشد و تعالی در تمامی زمینه ها  از جمله  توسعه علمی بیان کرد و گفت: یکی از سیاست ها و راهبردهای اصلی برنامه دانشگاه، تاکید بر برنامه فرهنگی و اخلاق حرفه ای است.

 

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه اگر فرهنگ داشته باشیم جامعه رشد و توسعه می یابد اظهار کرد: ایجاد فضا و بستر مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی اسلامی موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود.

 

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان در سال 88 فرمودند: "نکته‌اى که به نظر من مهم است، این است که در داخل دانشگاه به مسئله‌ فرهنگ خیلى باید پرداخت؛ خیلى بایستى به مسئله‌ فرهنگ در داخل محیط دانشگاه اهمیت داد. البته رسالت اصلى دانشگاه علم است - در این شکى نیست - منتها همین نگاهى که عرض کردیم، از اول باید در دانشجو به وجود بیاید و این کارى است ممکن"

 

 وی خاطر نشان کرد: علم آموزی نیز یک فرهنگ است اگر چنانچه مسایل فرهنگی در دانشگاه ها مورد توجه قرار گیرد دانشجویان هم بیشتر به دنبال تحقیق و علم آموزی می روند.

 

رییس دانشگاه کاشان نقش استادان را در ترویج فرهنگ دانشگاه حایز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: وجود حدود 8 هزار دانشجو در این دانشگاه زمینه مناسبی برای ارتقاء فرهنگ است.

 

وی  به برپایی حدود 20 نماز جماعت  در دانشگاه اشاره کرد و افزود: شما دانشجویان و فعالان فرهنگی الگوی دیگر دانشجویان هستید و می توانید نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی در دانشگاه داشته باشید.

 

دکتر زراعت با بیان اینکه دانشجو باید فرهنگ سیاسی داشته باشد تاکید کرد: فرهنگ سیاسی به معنای واقعی بودن و علم تدبیر امور داشتن است و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رییس دانشگاه کاشان توجه به فرهنگ کار، فرهنگ درس خواندن و فرهنگ پژوهش را نیز به دانشجویان توصیه کرد و افزود: هدف از درس خواندن دانشجویان  ارائه راهکاریی برای رفع مشکلات و نیازهای جامعه است.

 

دکتر زراعت با بیان اینکه فرهنگ به معنای این است که خودمان را وقف کشور کنیم خاطر نشان کرد: اگر همه ما به مسایل فرهنگی به معنای واقعی توجه کنیم نباید دیگر فساد، اختلاس و آسیب های اجتماعی را در کشورشاهد باشیم.

 

وی از مصادیق  فرهنگ را داشتن  روحیه نقد پذیری  عنوان کرد  و افزود: اگر دانشجو بتواند نقد سازنده داشته باشد و حرف خود را بزند آن جامعه پیشرفت می کند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در  دانشگاه کاشان نیز هدف اصلی تشکیل نهاد دانشگاه را فعالیت های فرهنگی در دانشگاه عنوان کرد و گفت: باید از همه کانون ها، تشکل ها و انجمن هایی که در محیط دانشگاه در ارتقای فرهنگ تلاش می کنند حمایت کرد.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه باید دغدغه ها را قانون مند دنبال کرد افزود:  باید رعایت نظم و قانون هدف اصلی فعالیت های دانشجویی  باشد.

 

وی خوب درس خواندن را به دانشجویان تاکید کرد و افزود: در کنار علم باید تعهد داشته باشید چرا که در آینده فارغ التحصیلی را به کار خواهند گمارد که هم علم داشته باشد و هم تعهد به کار داشته باشد.

 

در پایان این مراسم از برگزیدگان رتبه های برتر تشکل ها، کانون ها و انجمن های دانشگاه تجلیل شد:

 

انجمنهای علمی

جناب آقای میلاد سلیمانی دبیر انجمن علمی علوم کامپیوتر کسب رتبه اول و دریافت تندیس فرصت

جناب آقای علیرضا آقایی دبیر انجمن علمی زبان و ادبیات انگلیسی کسب رتبه دوم و دریافت لوح تقدیر

جناب آقای پویا نیک بخش دبیر انجمن علمی مهندسی مکانیک کسب رتبه سوم و دریافت لوح تقدیر

کانونهای فرهنگی هنری مذهبی

جناب آقای  محمد اسکندر دبیر هیات دانشجویی کسب رتبه اول و دریافت تندیس فرصت

جناب آقای عیسی عشقی دبیر کانون نگاه سبز کسب کسب رتبه دوم و دریافت لوح تقدیر

سرکار خانم منتظرالقائم دبیر کانون موسیقی کسب رتبه سوم و دریافت لوح تقدیر

تشکلهای دانشجویی

جناب آقای امیر الماسیه دبیر جامعه اسلامی دانشجویان کسب رتبه اول و دریافت تندیس فرصت

جناب آقای سعید منصوربیگی مسئول بسیج دانشجویی کسب رتبه دوم و دریافت لوح تقدیر

جناب آقای مرتضی حیدرپور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان کسب رتبه سوم و دریافت لوح تقدیر

 

 


نظر شما :