جلسه هم اندیشی ائمه جماعات دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰ کد : ۷۲۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۴۳
جلسه هم اندیشی ائمه جماعات دانشگاه کاشان برگزار شد

جلسه هم اندیشی ائمه جماعات دانشگاه کاشان با حضور رئیس، معاون فرهنگی و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در دانشگاه برگزارشد.

رییس دانشگاه کاشان در این نشست نقش روحانیون و ائمه جماعات را در ارتقاء بعد معنوی و فرهنگی دانشجویان حایز اهمیت  دانست و گفت: نقش ائمه جماعات در تقویت بعد معنوی در محیط‌های دانشگاهی کلیدی است.

دکتر عباس زراعت حضور ائمه جماعات در مراکز دانشگاهی را امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ائمه جماعات باید نسبت به مسائل فرهنگی و اعتقادی در محیط‌های دانشجویی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی رسالت دانشگاه را در قبال دانشجویان بسیار سنگین دانست و گفت: وظیفه ما دانشگاهیان است که دانشجویان را انسان های متعهد، دیندار و مسئول تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان سرمایه‌های اصلی این کشور هستند تصریح کرد: در دانشگاه‌ها باید شاهد حضور روحانیون در کنار دانشجویان باشیم تا قشر دانشجو از حمایت‌های معنوی و رهنمودهای ائمه جماعات بهره‌مند شوند.

دکتر زراعت به برپایی حدود 20 نمازجماعت در دانشگاه اشاره کرد و یادآورشد: ائمه جماعات به عنوان نمایندگان رئیس دانشگاه باید با مجهز کردن خود به علوم و فنون روز در مباحث دینی و فرهنگی و مشاوره ای دانشجویان ورود پیدا کرده و با ارتباط گیری صحیح و هدفمند با آسیب های اجتماعی، هجمه های فرهنگی، اعتقادی و دینی دشمنان مقابله کنند و در بیداری، هوشیاری و آگاهی بخشی به قشر پویای جامعه نقش آفرینی نمایند.

وی خاطر نشان کرد: ما در جامعه و دانشگاه شاهد ایرادهایی به وضعیت فرهنگی دانشگاهها بویژه وضعیت حجاب دانشجویان هستیم که در این خصوص به چند نکته باید توجه داشت: اولا در بسیاری موارد سیاه نمایی شده و اخبار غلط داده می شود.اکثریت دانشجویان  ما انسان های متدین، پاک و دیندار هستند و همیشه گروهی اندک که رفتار ناهنجار دارند در همه اقشار وجود دارد اما نباید اقلیت را ملاک قرار داد. ثانیا بیابیم بجای نگاه سیاسی و بهره برداری های حزبی دست به دست هم داده و مشکلات فرهنگی را حل کنیم.متاسفانه غالبا این مسایل از سوی کسانی مطرح می شود که مسوول فرهنگی بوده و بودجه های زیادی در اختیار دارند اما جوابگو نیستند.ثالثا باید بررسی شود در حالی که حدود ۱۵ واحد درسی در زمینه اخلاق و دین در دانشگاهها تدریس می شود و دفاتر نهاد و معاونت های فرهنگی این همه فعالیت می کنند چرا به نقطه مطلوب نمی رسیم.رابعا مهم ترین علت این مشکلات تعارض میان رفتار و گفتار ماست.دانشجویان قشر فهیمی هستند و فریب حرف ها را نمی خورند بلکه عمل ما را با دقت رصد می کنند.

دکتر زراعت  از اساتید دانشگاه خواست همواره الگوی رفتاری برای دانشجویان باشند چون استاد مهم ترین مربی برای دانشجو ست.

وی اظهار داشت: وظیفه استاد فقط تدریس در کلاس نیست بلکه نسبت به وضعیت اخلاقی و معنوی دانشجویان نیز مسوول هستیم و در خارج کلاس و خوابگاهها باید رابطه عاطفی با دانشجویان برقرار کرده و در این زمینه وقت بگذاریم.

رییس دانشگاه در پایان از تلاش های رییس و معاون دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تشکر نموده و حجه الاسلام روحانی را یکی از نعمت های الهی برای دانشگاه برشمردند که رابطه بسیار صمیمی و خوبی با مدیریت دانشگاه دارند.

در این نشست ائمه جماعات دانشگاه نیز نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

 

 

 


( ۲ )

نظر شما :