بازدید رییس دانشگاه کاشان از میز صنعت دانشگاه

۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۷ کد : ۷۲۸۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۹۸

رییس و معاونت پژوهشی دانشگاه کاشان امروز سه شنبه از میز صنعت دانشگاه بازدید و در مذاکره با نمایندگان صنایع منطقه در جریان پیشرفت این میز قرار گرفتند.

رییس دانشگاه کاشان در حاشیه بازدید از میز صنعت با بیان اینکه صنایع منطقه کاشان استقبال خوبی نموده و تاکنون حدود ده صنعت بزرگ کاشان در دانشگاه حضور یافته و تشکیل میز داده اند گفت: یکی از اهداف این برنامه که برای اولین بار در کشور ایجاد می شود ارتباط موثر میان دانشگاه و صنعت است افزود: اساتید و دانشجویان می توانند با نمایندگان صنایع ارتباط برقرار کرده و با نیازهای آنها آشنا شوند.

دکتر عباس زراعت اظهار داشت: همچنین ارباب صنایع پتانسیل ها و نیازهای خود را به دانشگاه منعکس می کنند تا پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی به سوی این نیازها سوق داده شود.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان صنایع، مسوولیت هماهنگی برای حضور دانشجویان و اساتید در کارخانجات را فراهم می کنند تا اساتید از فرصت مطالعاتی در صنعت استفاده کرده ودانشجویان کارآموزی کنند و این موضوع زمینه ای است برای اینکه صنایع، دانشجویان مستعد را برای اشتغال آینده شناسایی کنند و دانشجویان نیز فعالیت های عملی را بیاموزند.

رییس دانشگاه کاشان از دیگر مزایای میز صنعت را هم افزایی بین شرکت ها عنوان کرد و افزود: بدین صورت که هر یک از شرکت ها با پتانسیل های یکدیگر آشنا شده و نیازهای همدیگر را مرتفع می سازند. به طور مثال شرکت ها نیازهای حقوقی خود را به شرکت حقوقی دانشگاه منتقل کرده و اعضای شرکت حقوقی که از اساتید و دانشجویان حقوق هستند این نیازها را مرتفع می سازند.

دکتر زراعت تاکید کرد: همچنین دانشگاه می تواند در زمینه های روانشناسی صنعتی، مدیریت، آموزش زبان، ارایه مشاوره در زمینه های گوناگون و ... نیاز شرکت ها را برطرف نماید.

رییس دانشگاه کاشان از شرکت همکار گروه صنایع دستی آقای قشقایی فر بازدید نموده و ضمن تشکر از ایشان که زمینه اشتغال دهها نفر از دانشجویان را فراهم کرده است از همکاران و دانشجویان خواستند حتما از این شرکت بازدید کرده و مانند وی تشکیل شرکت بدهند.

دکتر زراعت با تاکید بر اینکه به طور قطع زمینه تشکیل شرکت های دانش بنیان برای تمامی اساتید و دانشجویان حتی در علوم انسانی وجود دارد خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان علاوه بر اینکه هم برای آنها  درآمدزاست و ایجاد اشتغال می کند، درآمدزایی خوبی نیز برای دانشگاه دارد.


نظر شما :