درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی در دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ | ۱۹:۱۷ کد : ۷۲۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۳۴

ضبط برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، به مدت سه روز در دانشگاه کاشان برگزار شد.

این برنامه در 12 جلسه با حضور مسئولان، کارکنان دانشجویان دانشگاه، کارکنان نهادها و ادارات سطح شهرستان و به ویژه دانش‌آموزان کاشانی ضبط شد و حجت‌الاسلام قرائتی در موضوعات و مباحث مختلف قرآنی سخنرانی کردند.

مفسّر قرآن کریم در جلسه‌ای با موضوع جدا نشدن از جامعة اسلامی، به آیة 62 سورة نوح اشاره کرد و گفت: وظیفة مؤمن، ایمان به خدا و رسول (ص) و شرکت در کار دسته جمعی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی افزود: مردم باید طبق دستورات خدا، پیامبر(ص) و مراجع تقلید عمل کنند و از کارهای خودسرانه پرهیز و از اسلام و دین جدانشوند.

وی، شرکت در کارهای اجتماعی را ضروری و خط شکنی در کارها و محیط‌هایی که به صلاح انسان نیست را جایز دانست و گفت: باید قالب‌ساز شویم نه قالب‌پذیر و در صورت بودن صلاح و مطلب حق باید پیروی و بیعت کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی، حضور در انتخابات را ضروری و وظیفة شرعی دانست و گفت: حضور مردم در انتخابات موجب کناره‌گیری و عقب راندن دشمن می‌شود و مردم باید با استقلال رأی فرد اصلح را انتخاب کنند.

مفسّر قرآن کریم در بخشی دیگر از سخنانش به آیة شریفة 58 سورة نساء اشاره کرد و افزود: طبق این آیه خدا امر می‌کند که امانت به اهلش داده شود.

حجت‌الاسلام قرائتی، کل هستی را امانت دانست و اظهار داشت: یکی از راه‌های اصلاح الگوی مصرف استفادة درست از هستی و نعمت‌های خدادادی است.

وی، علوم، فرزند، همسر، دین خدا، مزد کارگر، نماز و حکومت را از موارد امانت ذکر کرد و افزود: حاکم شدن و پذیرش مسئولیت امانت است و مسئولین باید امین مردم باشند و از اموال مردم خوب امانتداری کنند و مسئولیت خود را به درستی انجام دهند.

به گفته وی، طبق دستورات خداوند باید برای امانت داری مملکت، بازرس انتخاب شود و بازرس باید ببینید مسئولین درست عمل می‌کنند یا نه پس ضروری است کلید اداره مملکت به فرد شایسته و امانت‌دار داده شود.

 

 


نظر شما :