کسب مقام نخست ایده برتر (بهترین طراحی خلاقانه) توسط تیم دانشگاه کاشان مسابقات بین المللی کمیکار – زیر نظر انجمن مهندسی شیمی آمریکا در اسپانیا

۱۸ مهر ۱۳۹۶ | ۰۹:۱۰ کد : ۷۲۷۹ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۶۴۱۰

عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان از کسب مقام بهترین ایده یا طراحی خلاقانه (The Most Creative Design) توسط تیم دانشگاه کاشان در مسابقات بین المللی کمیکارکه زیر نظر انجمن مهندسی شیمی آمریکا درشهر بارسلون کشور اسپانیا برگزار گردید، خبر داد.

دکتر عبداله ایران خواه گفت: تیم کمیکار گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان با نام “هیوا" به سرپرستی ایشان در مسابقات بین المللی کمیکار (خودروهای شیمیایی) که در تاریخ 9 مهرماه  تا 13 مهرماه 1396 (معادل 1 تا 5 اکتبر 2017) در کشور اسپانیا و زیر نظر انجمن بین المللی مهندسی شیمی آمریکا (AIChE) برگزار شد، موفق به کسب رتبه اول و تنها رتبه در بخش “بهترین طراحی خلاقانه”  شد.

وی اعضای تیم هیوا دانشگاه  را متشکل از دانشجویان مهندسی شیمی  و شیمی آقایان امید عبدالله قاضی (متخصص فنی تیم)، عرفان امید نجف آبادی، عباسعلی صباغیان و خانم ها کوثر یاسین (از رشته شیمی) ومحدثه عارضی ذکر کرد و افزود: در مسابقات کمیکار، نمایندگانی از ۲۳ کشور از جمله کانادا،  آمریکا و ... حضور داشتند.

دکتر ایران خواه با اشاره به اینکه تیم دانشگاه کاشان برای نخستین بار در مسابقات جهانی کمیکار حضور یافت و به این مقام قهرمانی نائل شد اظهار داشت: تیم کمیکار این دانشگاه همچنین در مسابقات کمیکار دانشجویی ایران برای  پنج سال متوالی مقام های برتر  را کسب کرده است.

کمیکار یک مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی/شیمی است که سالانه در جهان برگزار می شود. این مسابقه با هدف جایگزینی خودروهای احتراق داخلی با فنآوری های سبز ، در بین دانشجویان برگزار می شود.

در این مسابقه شرکت کنندگان باید خودروهایی بسازند که از یک اندازه بزرگ تر نبوده و بتواند راهی را که از کم وبیش آن اندکی پیش از مسابقه آگاه می شوند با حمل میزانی از آب که اندکی پیش از مسابقه اعلام می شود بپیماید.

نیروی پیش ران این خودروها باید یک واکنش شیمایی باشد که محیط زیست را آلوده نکرده و هیچ گاز یا مایعی دیده شدنی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آن ها به کار نرفته باشد. در سال جاری میلادی این مسابقات زیر نظر انجمن مهندسان شیمی آمریکا(AIChE)  و به میزبانی کشور اسپانیا در حاشیه کنفرانس بین المللی مهندسی شیمی (WCCE)  برگزار گردید. لازم به ذکر است تیم های دانشگاه امیرکبیر در بخش پوستر و دانشگاه خلیج فارس در بخش عملکرد نیز به مقام اول دست یافتند و برای ایران افتخارآفرینی نمودند.

دکتر ایرانخواه به نمایندگی از اعضای تیم کمیکار دانشگاه کاشان از بنیاد نخبگان سعیدی و شرکت سایپا- سیتروئن که حمایت های مالی این تیم را بر عهده داشتند تشکر و قدردانی نمودند.


( ۱۳ )

نظر شما :

علی احمدی ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۰
بسیار خوشحال هستم از موفقیت هموطنان عزیز. تقاضای راهنمایی دارم برای موفقیت و شرکت در این مسابقات .