امام جمعه کاشان: دانشجویان باید مجهز به سلاح علم، معرفت و اخلاق باشند

۱۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۶:۵۹ کد : ۷۲۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۴۰
امام جمعه کاشان: دانشجویان باید مجهز به سلاح علم، معرفت  و اخلاق باشند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: دانشجویان در دانشگاه ها باید مجهز به سلاح علم، معرفت و اخلاق باشند

آیت الله عبدالنبی نمازی در جمع اعضای شورای دانشگاه کاشان، مهمترین علم را معرفت الله دانست و اظهار داشت: اگر جامعه بشری خداشناس باشند مشکلاتی همچون  آسیب های اجتماعی در جامعه بوجود نمی آید.

وی رسالت دانشگاه ها را در این شرایط بحران بین المللی و اخلاقی بسیار سنگین دانست و افزود: رسالت مسئولان و اساتید دانشگاه ها این است که قبل از اینکه دانشجو عالم تربیت کنند باید مومن  تربیت کنند.

 عضو مجلس خبرگان رهبری، علم را نشانه پیشرفت، رشد و توسعه و تکامل جامعه بشری و جهل را منشاء همه فسادها دانست و افزود: دانشگاهها باید در نظام توحیدی وانقلابی علم و اخلاق را جایگزین جهل نمایند.

آیت الله نمازی همچنین لزوم انتخاب رشته های اولویت داری که در کمال انسان موثر است را یادآور شد و اظهار داشت: همه علوم مخلوق خداست ولی علمی ارزش دارد که مسایل معرفت شناسی را به خوبی بشناسد.

وی همچنین بر تجدید نظر در برخی از علوم و رشته های تحصیلی تأکید و عنوان کرد: در شورای انقلاب باید دراین باره تجدید نظر شود تا اساتید نسبت به مسائل معرفت الله و خداشناسی در دانشگاه ها اهتمام بیشتری داشته باشند

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه  چشم جهانیان  به جمهوری اسلامی دوخته شده است تاکید کرد: دانشجویان باید مسایل روز  علم و معرفت  را به خوبی درک کنند تا بتوانند پاسخگوی مشکلات و نیازهای جامعه باشند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان همچنین مساله عفاف و حجاب در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: در شرایط کنونی مساله حجاب در دانشگاه ها خیلی مهم است و باید فلسفه حجاب به درستی برای دانشجویان تبیین شود.

در این  نشست رئیس دانشگاه کاشان نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده این دانشگاه را ارائه نمود.

در پایان اقامه نمازجماعت به امامت آیت الله نمازی برگزار شد.


( ۱ )

نظر شما :