دیدار رییس دانشگاه کاشان با رییس سازمان اکو

۰۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۲۴ کد : ۷۲۵۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۹۳۳

رییس دانشگاه کاشان امروز با رییس سازمان اکو دیدار نموده و در مورد زمینه های همکاری بحث و تبادل نظر نمودند.

رییس دانشگاه در این گفتگو دانشگاه کاشان و پتانسیل های آن را معرفی کردند و رییس اکو نیز توانمندی های سازمان متبوع و کشورهای عضو را یادآور شدند.
یکی از محورهای گفتگو تاسیس شعبه اکو در دانشگاه کاشان بود که مورد استقبال دو طرف قرار گرفت و مقرر شد طرفین در این زمینه بررسی های لازم را انجام دهند.
محور دوم راه اندازی یک یا دو مجله مشترک به زبان انگلیسی بود که با موضوع پتانسیل های منطقه انتشار یابد.پیشنهاد اولیه برای موضوع مجله ،بحث توریسم می باشد که مورد نیاز منطقه است.این تجربه برای نخستین بار در کشور مطرح می گردد و طی گفتگو با مسوول نشریات وزارت عتف مورد استقبال وزارت نیز قرار گرفت.
محور دیگر انتشارات مشترک میان دانشگاه و سازمان می باشد بدین صورت که کتب اساتید دانشگاه کاشان به صورت مشترک توسط سازمان و دانشگاه و به زبان انگلیسی و زبان کشورهای عضو به چاپ برسد.
چهارمین محور گفتگو آموزش زبان کشورهای عضو و ترجیحا زبان عربی و فارسی توسط دانشگاه بود.
از آنجا که دانشگاه کاشان در جذب دانشجویان خارجی تجارب مفیدی دارد مقرر شد رییس سازمان با سفرای کشورهای عضو مذاکره نموده و زمینه جذب دانشجوی خارجی از کشورهای عضو و تبادل استاد و دانشجو و برپایی دوره های مشترک فراهم گردد.
همچنین دانشگاه کاشان در نظر دارد  یک روز را بعنوان روز بین الملل در دانشگاه برپا کند که ریاست سازمان پذیرفتند در این برنامه حضور فعال داشته و زمینه مشارکت دانشگاههای کشورهای عضو را فراهم سازند.
از آنجا که سازمان اکو بعنوان یک سازمان مهم بین المللی شناخته شده در زمینه های اقتصادی،فرهنگی،هنری،اجتماعی،آموزشی و....  ارتباطات میان کشورهای عضو را هماهنگ می سازد فرصت خوبی برای تعالی فعالیت های بین المللی دانشگاه در چارچوب برنامه راهبردی دانشگاه می باشد.
در پایان ضمن بازدید از قسمت های مختلف سازمان،مقرر گردید نمایندگان طرفین زمینه های همکاری را بررسی کرده و تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه کاشان و سازمان اکو تنظیم گردد.

 

 


( ۲ )

نظر شما :