رییس دانشگاه کاشان: اقتدار علمی مهمترین مفهوم ایثار است

۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۹ کد : ۷۲۲۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۱۶
رییس دانشگاه کاشان: اقتدار علمی مهمترین مفهوم ایثار است

رییس دانشگاه کاشان گفت: مفهوم ایثار در زمانه کنونی آن است که با علم بتوانیم  در برابر دشمن اقتدار خود را نشان داده و قدرت آفرینی کنیم.

دکتر عباس زراعت در نشست بزرگ ایثارگران دانشگاه کاشان با تبریک هفته دفاع مقدس یادوخاطره شهیدان را گرامی داشت وافزود: ایثار به معنی دیگران را بر خودمقدم داشتن است .

وی اظهار داشت: همانگونه که شهیدان دوران دفاع مقدس در جبهه های جنگ جان خودشان را برای حفظ  دین واسلام تقدیم نمودند و  ایثار کردند در شرایط کنونی نیز جوانان باید با سلاح علم ایثار کرده و در برابر دشمن بایستند و اقتدار خود را به جهانیان نشان دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس آموزه های دینی همیشه باب ایثار به روی ما باز است خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی باید تاکیدات مقام معظم رهبری را در خصوص ایثارگری وانقلابی بودن مورد توجه قرار دهیم.

رییس دانشگاه کاشان تاکیدکرد: با هر چیزی  که درتوان داریم و در هر جایگاه ومقامی که هستیم باید ایثار کرده و برای حفظ اسلام قدعلم کنیم.

وی مذاکرات هسته ای دکتر ظریف ونمایندگان جمهوری اسلامی واعتباری که برای کشور آفریدند و اقتداری را که رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل دارند  را نمونه ای از ایثار دانست و خاطر نشان کرد: تبادلات علمی و افتخارات علمی دردانشگاهها امروز نوعی از ایثار است.

دکتر زراعت تاکید کرد: در شرایط سخت کنونی  باید در هر مقام ومنصبی که هستیم به جای خط بازی وجناح بازی به فکر مردم وشرایط جامعه  بوده و برای اقتدار وحفظ امنیت نظام جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

رییس دانشگاه کاشان وابستگی به نفت را برای شرایط مالی کشور نامناسب دانست و افزود: ایثار به معنی آن است که دانشجویان و استادان همت کنند و از پتانسیل های عظیم  کشور استفاده کنند و بتوانند با ارائه طرحهای علمی ثروت آفرینی کنند.

دکتر زراعت با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم حضرت سید الشهدا را نمونه بارزی از ایثار دانست واز جوانان خواست برای پیشرفت امور خود، قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و زندگی دیگر امامان معصوم را ملاک و سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

سردار سپاه اسلام محمود چهارباغی نیز در این مراسم یاد وخاطره شهیدان دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و به ذکر پاره ای از خاطرات رزمندگان کاشان در عملیاتهای مختلف دوران جنگ اشاره نمود و گفت: رزمندگان ما در دوران جنگ با دست خالی در مقابل دشمن ایستادند و به پیروزی رسیدند ولی امروز به  برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان وجانبازان بهترین وپیشرفته ترین موشک ها را در اختیار داریم و دو هزار کیلومتر از آنسوی مرزها با دشمن درگیر هستیم و اقتدار خود را به دشمنان نشان می دهیم که این جای شکر دارد.

سردار چهارباغی با اشاره به قدرت آفرینی رزمندگان کاشان در دوران جنگ از مسئولین این شهر خواست تامجموعه ای نفیس از اسناد و مدارک  خانواده رزمندگان کاشان ثبت و گرد آوری نمایند.

مراسم نشست بزرگ ایثارگران کاشان  به همت معاونت ومدیر ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان  با حضور ایثارگران دانشگاه و خانواده هایشان برگزار شد.

 

کلید واژه ها: رییس دانشگاه کاشان ایثار هفته دفاع مقدس ایثارگران دفاع مقدس دکتر عباس زراعت فرهنگی تجلیل از خانواده ایثارگران


نظر شما :