رییس دانشگاه کاشان برنامه محوری و کیفیت بخشی از سیاست های اصلی دانشگاه است

۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۵۵ کد : ۷۲۱۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۰۶
رییس دانشگاه کاشان گفت: یکی از سیاست های اصلی مدیریت دانشگاه برنامه محوری بوده و در این راستا برای نخستین بار در کشور برنامه مدون در دانشگاه تدوین شد که بخش مهمی از این برنامه ها انجام وتحقق یافته است.
رییس دانشگاه کاشان برنامه محوری و کیفیت بخشی از سیاست های اصلی دانشگاه است

رییس دانشگاه کاشان گفت: یکی از سیاست های اصلی مدیریت دانشگاه  برنامه محوری بوده و در این راستا برای نخستین بار در کشور برنامه مدون در دانشگاه تدوین شد که بخش مهمی از این برنامه ها انجام وتحقق یافته است.

 

دکتر عباس زراعت در مراسم بزرگداشت روز کارمند وتجلیل ازکارمندان نمونه از تلاش های مجموعه کارکنان دانشگاه درکسب افتخارات وموفقیتهای دانشگاه قدردانی کرد واظهار داشت: ازدیگرسیاست های راهبردی دانشگاه کیفیت بخشی به امور و کیفیت آموزش و پژوهش و پرورش جوانان ومدیران کارآمد است.

 

وی توجه به پتانسیل های منطقه را تاکید کرد و افزود: باید سعی شود با استفاده از فناوریهای نو وتکنولوژی های روز و با استفاده از پتانسیلهای منطقه در راستای بین المللی شدن دانشگاه گام برداشت.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان در منطقه ای قرار گرفته است که خداوند نعمت خود را به مردمان آن تمام کرده است اظهار داشت: گرمای خورشید، گل محمدی، کویر، عقرب، سیلک، تاریخچه طولانی و دهها مزیت دیگر نعمت های بزرگی هستند که دانشگاه می تواند با علم و فن آوری محصولات علمی از آنها تولید کند.

 

رییس دانشگاه کاشان به ایجاد مرکز تجاری سازی وفناوری و میز صنعت در دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجا که یکی از شاخص های دانشگاه برای اعتبار بخشی جذب فارغ التحصیلان است این مرکز با هدف ارتباط با صنعت وجذب فارغ التحصیلان واشتغالزایی جوانان دردانشگاه تاسیس شده است که  در شروع کار حدود 10 نفر از دانشجویان مشغول بکار شده اند.که با ایجاد این مرکز قرار است کاشان  به قطب انیمیشن و بازی های رایانه ای تبدیل شود.

 

دکتر زراعت تبدیل کاشان به قطب اسانس و گیاهان دارویی را از دیگر برنامه های دانشگاه ذکر کرد و افزود: در این زمینه نیز اقداماتی انجام گرفته که با ایجاد چند شرکت دانش بنیان سعی داریم که قطب اسانس و گیاهان دارویی در دانشگاه ایجاد شود.

 

وی تاسیس موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی را از دیگر فعالیت های دانشگاه عنوان کرد و افزود: این موسسه که به همت مهندس سعیدی در دانشگاه ایجاد شده است و با فعالیت هایی که دکتر منصوری در زمینه تحقیقات مطالعه زمین و حیات در کویر لوت و چاپ آن در مجله ساینس و چند رسانه بین المللی انجام داده اند  این موسسه در ابعاد جهانی معرفی شده است.

 

وی  خاطر نشان کرد: این موسسه همچنین درصدد ایجاد آزمایشگاه بین المللی باستان شناسی در دانشگاه و رصد شهاب سنگ ها و دیگر اقدامات مفید است که جای تقدیر دارد.

 

رییس دانشگاه کاشان قرار گرفتن دانشگاه جزء 5 دانشگاه برتر کشور در جذب دانشجویان خارجی و قرار گرفتن دانشگاه در ردیف سطح دو موسسات آموزش عالی کشور و همچنین در ردیف یک درصد برتر دانشگاه ها را از جمله افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: تا با تلاش مجموعه کارکنان بتوان موفقیت های بیشتر این دانشگاه را در تمامی زمینه ها شاهد بود.

 

دکتر زراعت کاهش هزینه ها و درآمدهای اختصاصی را از برنامه های دانشگاه عنوان کرد و افزود:دانشگاه زمانی رشد می کند که وابستگی  مالی خود به دولت را قطع کند و بعنوان یک نهاد پرپتانسیل، محصول دانش بنیان تولید کند.

 

رییس دانشگاه کاشان از افتتاح دو طرح تا اول مهر در این دانشگاه  خبر داد و خاطر نشان کرد: چهار پروژه ملی کتابخانه ملی،پژوهشکده انرژی ،دانشکده معماری و خانه علم نیز در دست احداث است.

وی توسعه دانشگاه را مرهون کار و تلاش مستمر دانست و  افزود: فرهنگ گفتگوی منطقی و مدیریت مشارکتی باید بعنوان دو میراث این دوره مدیریتی در دانشگاه نهادینه شود.

وی تاکید کرد: اگر نگران توسعه کشور و دانشگاه و آینده فرزندانمان هستیم باید خودمان را وقف کشور نماییم زیرا هیچ کشوری توسعه پیدا نکرده است مگر اینکه مردمانش  شب و روز برای کشورشان کار کرده اند.

دکتر زراعت تاکید کرد: دانشگاه می تواند خیر زیادی به جامعه برساند و این امر زمانی محقق خواهد شد که خودمان را وقف ساختن جامعه کنیم و به فرموده رسول گرامی اسلام هیچ عبادتی بالاتر از حل مشکلات جامعه وجود ندارد پس کار و تلاش در دانشگاه بزرگترین عبادت است.

دکتر زراعت در پایان سخت کوشی، اعتماد، داشتن روحیه بسیجی و احترام به ارزش ها را به کارکنان تاکید کرد و اظهار داشت: مجموعه کارکنان دانشگاه باید برای توسعه علمی و پیشرفت دانشگاه از هیچ کوششی دریغ نورزند.

معاون اداری مالی دانشگاه نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، از صبر و تحمل مجموعه کارکنان در برابر مشکلات مالی  دانشگاه قدردانی کرد و گزارشی از نحوه انتخاب کارکنان نمونه دانشگاه ارائه نمود.

در پایان این مراسم از 31 کارمند نمونه دانشگاه کاشان تجلیل شد.


نظر شما :