رییس دانشگاه کاشان: دانشجویان از علمشان برای اصلاح جامعه استفاده کنند

۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۰:۵۲ کد : ۷۱۹۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۰۹
رییس دانشگاه کاشان گفت: دانشجویان از علمشان باید در راستای اصلاح جامعه استفاده کنند.
رییس دانشگاه کاشان: دانشجویان از علمشان برای اصلاح جامعه استفاده کنند

رییس دانشگاه کاشان گفت: دانشجویان از علمشان باید در راستای اصلاح جامعه استفاده کنند.

دکتر عباس زراعت در جمع دانش آموزان رتبه های برتر کنکور سال 96 کاشان، با تبریک کسب موفقیت این دانش آموزان، نخبگان را سازندگان آینده جامعه دانست و اظهار داشت: مسئولیتی که شما جوانان، امروز دارید این است که از هم اکنون روحیه نقادی را فراگیرید تا با نقدهای سازنده خود مسوولان و برنامه ها را نقد کنید.

وی سیاسی بودن را از دیگر موارد لازم برای جوانان عنوان کرد و افزود: منظورر بنده از سیاسی بودن آن نیست که الزاما وابسته به یک جناح سیاسی باشید بلکه سیاست به معنای علم تدبیر امور است و شخص سیاسی کسی است که تخصص و دانش خود را برای اصلاح امور کشور بکار گیرد.

دکتر زراعت تاکید کرد: اگر بخواهیم آینده کشور اصلاح شود هریک از شما باید بخشی از توان خود را وقف کشور و توسعه ای آن کنید و کار و تلاش آمیخته با لحظات زندگیتان شود.

 رییس دانشگاه کاشان پشتکار و ابتکار را لازمه موفقیت دانست و خاطر نشان کرد: علت اینکه بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند به علت خوب و درست درس نخواندن و نداشتن ایده و خلاقیت است.

وی عدم وابستگی به دولت را به جوانان تاکید کرد و از آنها خواست تا در کنار تحصیل، مهارت و حرفه فرا گیرند و در زمان تحصیل یک شرکت دانشگاهی تاسیس نمایند تا در زمان دانش آموختگی بیکار نباشند و بتوانند آینده شغلی دیگران را نیز تامین نمایند.

دکتر زراعت یکی از علت های عقب ماندگی کشور را وابستگی به نفت و مالیات ذکر کرد و افزود: باید سعی شود تا به درستی از پتانسیل های خدادادی منطقه و کشور استفاده شود.

در این جمع برترین های کنکور نیز نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

 


نظر شما :