میز صنعت زمینه همکاری متقابل دانشگاه و صنعت را فراهم می سازد

۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۲ کد : ۷۱۷۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۸۳
میز صنعت زمینه همکاری متقابل دانشگاه و صنعت را فراهم می سازد

مدیر فناوری و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان با بیان اینکه میز صنعت زمینه همکاری متقابل دانشگاه و صنعت را فراهم می سازد گفت: در این میز که در مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه ایجاد شده حدود 10 شرکت و صنایع بزرگ کاشان مستقر شده است.

دکتر علیرضا فرجی هدف از اجرای این طرح را ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با صنایع ذکر کرد و افزود: سعی بر این است که با این اقدام با ارتباط متقابل با صنایع، با  ارائه راهکارهای علمی مشکلات بخش صنعت مرتفع شود.

وی فراهم شدن زمینه مشارکت اعضای هیأت علمی و کارشناسان فعال و خبره و همکاری با اساتید و ساختارهای پژوهشی در جذب طرحهای پژوهشی از خارج از دانشگاه را از دیگر اهداف این اقدام بیان کرد و اظهار داشت: پیوند و ارتباط بین این دو نهاد، این فرصت را برای دانشگاهها، موسسات و نهادهای تولیدی و صنعتی فراهم می آورد تا کمبودها و ‏روشهای خود را بهینه و به روز کرده و در مقابل، قابلیت تولید را افزایش دهند.

دکتر فرجی هماهنگی برگزاری دوره های کارآموزی و کارورزی ، انجام پروژه های مشترک و برگزاری کلاس های آموزشی مشترک را از جمله برنامه های پیش روی میز صنعت دانشگاه  برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با این اقدام زمینه گسترش تولید و توسعه فناوری در کشور و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه فراهم شود.

طرح ابتکاری میز صنعت با حضور معاون اداری مالی وزیر علوم در دانشگاه کاشان افتتاح شد.


نظر شما :