خانه علم در دانشگاه کاشان ایجاد می شود

۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۷ کد : ۷۱۷۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۴۶
خانه علم در دانشگاه کاشان ایجاد می شود

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان از ایجاد خانه علم در این دانشگاه خبر داد.

دکتر حسین ستار به شروع عملیات اجرایی خانه علم با حضور معاون اداری مالی وزیر علوم در آستانه هفته دولت در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح با هدف  تمرکز فعالیتهای علمی و انجمنهای علمی و پژوهشکده دانشجویی دانشگاه ایجاد می شود.

وی جبران کمبود فضای موجود در بعض دانشکده ها، تعامل بین انجمنهای علمی وایجاد فضای مناسب و همراه با حضور اساتید جهت نظارت بر فعالیت انجمنهای علمی را از دیگر اهداف این طرح بیان کرد و افزود: برای اجرای این طرح، شش میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: از آنجا که این دانشگاه به لحاظ جامع بودن و تنوع دانشکده های تخصصی و به لحاظ عدم تمرکز و عدم فضای کافی برای انجمنهای علمی موجب پراکندگی انجمن ها در فضاهای متعدد و متفاوت دانشگاه و عدم انسجام و گسیختگی تشکلهای علمی است ایجاد این مکان ضروری به نظر می رسد.

وی ضمن تاکید بر نقش انجمنهای علمی در رشد و توسعه توان علمی و نشاط علم آموزی دانشجویان، این فعالیتها را مکمل و همسو با برنامه های علمی دانشجویان دانست و افزود: این انجمن ها میتواند در عرصه آموزش مهارت به دانشجویان نیز ایفای نقش نماید.

دکتر ستار به 196 رشته تحصیلی در قالب 11 دانشکده، دارای 40 انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش فعالیتهای انجمنهای علمی دانشجویی در چند سال اخیر در ارتقای روحیه فعالیتهای گروهی و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت دانشجویان نیز میتواند موثر واقع شوند.

 


نظر شما :