دیدار رییس دانشگاه کاشان از باغ گیاه شناسی ملی ایران

۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۰:۴۶ کد : ۷۱۷۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۲۸
دیدار رییس دانشگاه کاشان از باغ گیاه شناسی ملی ایران

رییس دانشگاه کاشان روز چهارشنبه به اتفاق معاون پژوهشی دانشگاه و رییس موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی(سیاس) از باغ ملی گیاهان دارویی کشور بازدید کردند.

دکتر عباس زراعت گفت: در این دیدار با مذاکره  رییس انجمن علمی گیاهان دارویی کشور، زمینه های همکاری پژوهشکده اسانس دانشگاه و انجمن گیاهان دارویی مورد بررسی قرار گرفت.

وی از برگزاری همایش بین المللی گل محمدی در دانشگاه کاشان خبر داد و افزود: این همایش اردیبهشت سال آینده  با همکاری انجمن گیاهان دارویی، دانشگاه مشهد، دانشگاه کرمان، دانشگاه شیراز، آستان قدس رضوی  و بخش خصوصی در دانشگاه کاشان برگزار می شود.

 رییس دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: در این همایش اساتید و صاحب نظران مطرح بین المللی در زمینه گل محمدی از کشورهای آمریکا ، هلند، ترکیه، مالزی، بلغارستان برای سخنرانی و ارایه مقاله اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی محور اصلی این همایش را فرآوری و اقتصاد گل محمدی بیان کرد و افزود: آنگونه که متخصصان می گویند کشت گل محمدی به شکل کنونی به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست و  اسانس آن ماده اولیه بسیاری از محصولات ارزشمند دیگر می باشد که در ایران فقط گلاب استحصال می شود.

دکترزراعت رسالت دانشگاه را در قبال کشاورزان و تولیدکنندگان منطقه و این ماده ارزشمند حایز اهمیت  دانست  و تاکید کرد:  ما بعنوان مسوولان دانشگاه باید بپذیریم که در این زمینه کوتاهی های زیادی داشته ایم و باید آستین همت را بالا زده و کمی از کاستی ها را جبران کنیم.

 رییس دانشگاه کاشان برگزاری کارگاههای آموزشی برای کشاورزان را  یکی از برنامه های دانشگاه عنوان و اظهار امیدواری کرد تا این کارگاهها مورد استقبال کشاورزان قرار گیرد.


نظر شما :