رییس دانشگاه کاشان بر رسالت اجتماعی دانشگاه در ترویج ارزشهای مذهبی تاکید کرد

۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰ کد : ۷۱۶۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۸۷
رییس دانشگاه کاشان بر رسالت اجتماعی دانشگاه در ترویج ارزشهای مذهبی تاکید کرد

رئیس دانشگاه کاشان در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز شهرستان کاشان و  ریاست و مسئولان فرهنگی دانشگاه کاشان بر رسالت اجتماعی دانشگاه در ترویج ارزشهای مذهبی تاکید کرد.

 

دکتر عباس زراعت در این نشست برگزاری اینگونه نشست ها را برای ترویج فرهنگ نماز در دانشگاه ها لازم دانست و گفت: دانشگاه بخشی از جامعه است و انتظار این است که با برگزاری این گونه جلسات، هم واقعیت ها به جامعه منتقل و هم کاستی ها و بایدهای  معنوی دانشگاه که در ارتقاء رشد دینی و معنوی دانشجویان مؤثر است مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر رسالت اجتماعی دانشگاه در ترویج ارزشهای مذهبی، یکی از سیاست ها و رسالت های اصلی دانشگاه را پرورش انسان های متدین و دین دار عنوان کرد و افزود: ارتقاء مباحث دینی و معنوی در بین نوجوانان و جوانان، کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه را  به دنبال دارد.

 

رئیس دانشگاه کاشان سرمایه گذاری بیشتر برای حل این مسایل را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: با هم افزایی بین مسئولان فرهنگی دانشگاه ها  می توان فرهنگ نماز را در بین قشر دانشجو نهادینه کرد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان نیز در این نشست با اشاره به برپایی روزانه حدود 20 نماز جماعت در دانشگاه گفت: اهمیت و جایگاه فریضه نماز و جماعت با حضور جوانان نیاز به توجه و برنامه ریزی بیشتری را می طلبد.

 

دکتر حسین ستار خواستار حضور ائمه جماعت شهرستان در دانشگاه و استفاده از توانایی آنان در دانشگاه در پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام گردید و اعلام کرد که دانشگاه هم با توجه به ظرفیت علمی اساتید  خود اماده هر گونه همکاری با ستاد اقامه نماز در ترویج این مهم میباشد.

 

وی رویکرد معاونت فرهنگی در چارچوب سند چشم اندازدانشگاه را  توجه به تعامل با حوزه فرهنگی شهرستان و استفاده از ظرفیتهای متقابل متذکر شد و افزود: راه ترقی و بهبود وضعیت فرهنگی از تعامل این دو حوزه میگذرد و با دوری این دو از هم هر روز شاهد آسیبهای بیشتر اجتماعی خواهیم بود.

در این نشست اعضا ضمن تقدیر از فعالیتهای دانشگاه در حوزه فرهنگی و نیز برپایی موفق اجلاس استانی سال قبل از رویکرد دانشگاه در تعامل موثر با حوزه شهر و نیز تجلیل از عالمان دینی تقدیر نمودند.

دبیر و رییس ستاد اقامه نماز شهرستان حجت الاسلام گلستانه نیز در این نشست، با تجلیل از همراهی و  پشتیبانی دانشگاه از اجلاس سال قبل خواستار برگزاری اجلاس سالجاری در دانشگاه گردید.

وی رویکرد توجه به جوانان و فضای مجازی را از عرصه های جدید در امر نماز دانست وتاکید کرد: محوریت همایشهای آینده بر پایه این دو عنصر برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام حسینی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی نیز خواستار آسیب شناسی کنفرانسها و سمینارهای در خصوص نماز شد تا در سایه آن بتوان نتایج بهتری از همایشها حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران حجت الاسلام احمدی نیز ضمن تشریح طرح شناسایی مساجد موفق با عنوان مساجد تراز انقلاب اسلامی امادگی بسیج را جهت همکاری با دانشگاه در امر نماز اعلام نمود.

حجت الاسلام شاه فضل مسئول نهاد علوم پزشکی کاشان هم با تاکید بر توجه مساله جوانان و جماعت خواستار توجه جدی به این مساله در دانشگاهها و برنامه ریزی بهتر شد و پبشنهاد دبیرخانه دایمی نماز را با محوریت دانشگاه جهت پیگیری این فریضه خواستار شد.

در این نشست مقرر شد اجلاس سالیانه استانی نماز در دانشگاه کاشان با موضوع نماز و فضای مجازی و با همکاری دانشگاه کاشان و آزاد و علوم پزشکی برگزار شود.

همچنین مقرر شد  کارگاه یک روزه ای با همکاری معاونت فرهنگی و ستاد اقامه نماز جهت ائمه جماعت شهرستان در آذر ماه در دانشگاه کاشان برگزار و از ائمه جماعات موفق تقدیر شود.

 


نظر شما :