معاون اداری مالی وزیر علوم:دانشگاه کاشان دانشگاه پویا و جامع است

۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۴ کد : ۷۱۵۹ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۳۸
معاون اداری مالی وزیر علوم:دانشگاه کاشان دانشگاه پویا و جامع است

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری دانشگاه کاشان را دانشگاه استاندارد، جامع وپویایی دانست وگفت: افتتاح طرح میز صنعت که امروز در این دانشگاه مورد بهره برداری قرار گرفت ابتکار خوبی بود که با هدف ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با صنعت وتجاری سازی علم ایجاد شده است.

دکتر حسین عسگریان ابیانه در جمع اعضای شورای دانشگاه کاشان ومدیران دانشکده ها، تبدیل دانشگاهها به دانشگاههای نسل سه را مورد تاکید قرار داد واظهار داشت: دانشگاه ها باید کارآفرین ودرراستای تولیدعلم به ثروت وتولید اشتغال ورفع نیازهای جامعه گام بردارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز دیگر شمار دانشجو و اعضای هیات علمی و تعداد کارمندان ملاکی برای تخصیص اعتبار از سوی این وزارتخانه به دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی نیست ، اگرچه دانشجو به عنوان نیروی محرکه برای دانشگاه های نیاز است اما مرکزهای آموزش عالی و دانشگاه های کشور باید به سمت دانشگاه نسل سه حرکت کنند.

وی در خصوص اجرای طرحهای پژوهشی در دانشگاه ها نیز تاکید کرد: تخصیص بودجه برای اجرای این طرحها امسال منوط به ارائه برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی است و تا این پژوهشها قابل قبول و مشخص نشود که به کجا خواهد انجامید؟ اعتباری به آن تخصیص داده نخواهد شد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری همچنین با اشاره به محدودیتهای منابع اعتباری دولت و همچنین کمک خیران در ساخت و سازهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: امسال معادل کمک خیرین وزارت علوم نیز معادل آنرا برای تعمیر وتجهیز پروژه ها اختصاص می دهد.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست به افتتاح و شروع عملیات اجرایی پروژه های این دانشگاه با حضور معاون اداری مالی دانشگاه اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با کمک معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری، طرحهای نیمه تمام این دانشگاه تکمیل و به بهره برداری برسد.

عباس زراعت توسعه فضای علمی و خدماتی این دانشگاه را مدیون تلاشهای خیرن دانست و اظهار کرد: حدود 20 هزار مترمربع طرح های  دانشگاه با کمک خیران ساخته شده است.

وی با اشاره به تاسیس بنیاد خیران و بنیاد نخبگان سعیدی از جمله فعالیت های خیران در این دانشگاه، افزود: با همکاری خیران سه کرسی وقفی بین المللی در دانشگاه راه اندازی شده است.

زراعت همچنین قرار گرفتن این دانشگاه در بین 10دانشگاه برتر کشور و در ردیف یک درصد برتر دانشگاه ها، در ردیف سطح 2 دانشگاه ها  و جزء 5 دانشگاه برتر در جذب دانشجویان خارجی را از جمله افتخارهای داشگاه کاشان برشمرد و گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کاشان در سال گذشته رتبه نخست را بین دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی کشور کسب کرد.

وی به تدوین برنامه چهار ساله دانشگاه اشاره کرد و افزود : در سال سوم تدوین این برنامه حدود 66درصد آن عملیاتی شده است.

رییس دانشگاه کاشان همچنین ابراز امیدواری کرد با حضور معاون اداری مالی وزارت علوم میزان مطالبات دانشگاه پرداخته شود و با پرداخت 50 درصدی از اعتبارات، طرح های نیمه تمام خیران  تسریع و تکمیل  یابد.


نظر شما :