در هفته دولت ۱۲۲طرح آموزش در مراکز آموزش عالی کشور به بهره برداری رسید

۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۳ کد : ۷۱۵۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۶۷۷
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت: در هفته بزرگداشت دولت ۱۲۲ طرح عمرانی، آموزشی، خدماتی در دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی کشور به بهره برداری رسید.
در هفته دولت  ۱۲۲طرح آموزش در مراکز آموزش عالی کشور به بهره برداری رسید

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری گفت: در هفته بزرگداشت دولت 122 طرح عمرانی، آموزشی، خدماتی در دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی کشور به بهره برداری رسید.

دکتر حسین عسگریان ابیانه در حاشیه مراسم افتتاح و کلنگ زنی چند طرح خدماتی در دانشگاه کاشان درگفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع برای اجرای این طرحها پنج هزار میلیاردریال (500 میلیارد تومان) از محل اعتبارهای دولتی و کمک خیران صرف شده است.

وی اعتبارات جاری این وزارتخانه شامل دانشگاه و ستاد را 8 هزار و 500 میلیارد تومان با  رشد متوسط 19درصدی نسبت به سال گذشته یادآورشد و تصریح کرد: نخست که به صورت لایحه مطرح شد کمتر از 14 درصد بود اما پس از ارائه به مجلس و عنایت نمایندگان، این رقم به 19.5 درصد افزایش یافته که بازاین میزان کم است.

معاون وزیر علوم یادآور شد: ما معتقدیم در ردیف های مختلف هنوز ظرفیت هایی وجود دارد که از آنها بخوبی بهره نبرده ایم و این ایده آل ما آن است که رشد متوسط به شکل غیرمستقیم دو برابر شود و وزارتخانه را برای سال آتی به آن ایده ای که در ذهن است، نزدیکتر کنیم.

وی اعتبارهای عمرانی مصوب امسال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالجاری را  یکهزار و408 میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این میزان بودجه تاکنون  ۱۰۳۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

عسگریان ابیانه خاطرنشان کرد: ۶۴۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تعمیر و تجهیز دانشگاه ها و مرکز های آموزش عالی در سراسر کشور  هزینه می شود.

معاون وزیر علوم یادآور شد: ما معتقدیم در ردیف های مختلف هنوز ظرفیت هایی وجود دارد که از آنها بخوبی بهره نبرده ایم و این ایده آل ما آن است که رشد متوسط به شکل غیرمستقیم دو برابر شود و وزارتخانه را برای سال آتی به آن ایده ای که در ذهن است نزدیکتر کنیم.

عسگریان ابیانه بر مشارکت عالی خیران در همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد و گفت: دولت امسال ردیف بودجه ای 32 میلیارد تومانی را  تعیین کرد تا معادل آورده ای که خیران سرمایه گذاری می کنند به همان میزان وزارتخانه به صورت متمرکز برای تکمیل ساختمان ها در نظر بگیرد.

در سفر معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات وفناوری آیین کلنگ زنی سه طرح عمرانی  خدماتی با مجموع زیر بنای 3 هزار و 900 مترمربع  با تخصیص40 میلیارد ریال اعتبار در این دانشگاه کاشان زمین زده شد.


نظر شما :