تجلیل از برگزار کنندگان یادواره شهدا

۲۳ فروردین ۱۳۸۸ | ۱۷:۴۷ کد : ۷۱۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۰۴

رئیس دانشگاه کاشان از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران نخستین یادواره شهدای این دانشگاه قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه کاشان در این آیین،‌ برگزاری یادواره شهدا و تدفین سه شهید گمنام در دانشگاه کاشان را از افتخارات و حرکات بسیار ارزشمند در این دانشگاه ذکر کرد و گفت: برگزاری یادواره، تدفین شهدای گمنام و بازگشت یادگاران دفاع مقدس و دانشجویان شهید به خانة خودشان در سال 87، سند افتخاری برای دانشگاه کاشان شد.

دکتر «سیدجواد ساداتی‌نژاد» افزود: فرهنگ ایثار و شهادت برای همیشه زنده و جاویدان است و ترویج آن برای میراث‌داران این راه ضروری است.

ایشان، پیشرفت و توسعه علمی و فرهنگی کشور را مرهون تلاش‌‌ها، ایثار و از خودگذشتگی شهدا دانست و تداوم اهداف شهدا را برای پاسداشت خون شهدا به دانشجویان توصیه کرد.

مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثاگر و دبیر برگزاری نخستین یادواره شهدای دانشگاه کاشان هم در این آیین،‌ضمن قدردانی از کلیه کسانی که در برگزاری این یادواره همکاری داشتند گفت: اگر نیت و برکت شهدا، همکاری انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و همکاری دانشجویان شاهد و ایثارگر نبود این یادواره با حجم گسترده به خوبی برگزار نمی‌شد.

جواد نخی، تمجید از خانواده‌های شهدا و ثبت زندگینامه و پروندة شهدای دانشجو را از برکات این یادواره ذکر کرد و تداوم برگزاری یادواره شهدا را در هر سال خواستار شد.

وی بر نامگذاری اماکن و خیابان‌ها و خوابگاه این دانشگاه به نام شهدا، تشکیل کمیته و تدوین نشریه‌ای به نام شهدا و شهادت برای ماندگاری فرهنگ شهادت، ایثار و پایداری نام شهدا تأکید کرد.

برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران این یادواره هم، تشکیل کتابخانة دفاع مقدس، فضاسازی مناسب محل دفن شهداء، برگزاری گفتمان و جلسات با یاد شهدا را خواستار شدند.

لازم به ذکر است مراسم اربعین شهدای گمنام در روز یکشنبه 23 فروردین‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد دانشگاه کاشان برگزار می‌گردد.

 

 


نظر شما :