مجله تخصصی حدیث‌پژوهی دانشگاه کاشان مجوز علمی ـ پژوهشی گرفت

۱۹ فروردین ۱۳۸۸ | ۱۷:۰۲ کد : ۷۱۰ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۷۰

مجله تخصصی حدیث‌پژوهی با اخذ مجوز علمی ـ پژوهشی به جرگه مجلات علمی ـ پژوهشی دانشگاه کاشان پیوست.

مدیر مسئول مجله حدیث‌پژوهی دانشگاه کاشان با اشاره به اخذ رتبه علمی ـ پژوهشی این نشریه، افزود: این مجله به صورت دوفصلنامه منتشر می‌شود و مجوز علمی ـ پژوهشی خود را از کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرد.

به گفته ایشان اولین شماره این مجله در بهار امسال انتشار خواهد یافت.

دکتر محسن قاسم‌پور، هدف از انتخاب عنوان و انتشار مجله حدیث‌پژوهی را، ضرورت پرداختن به مطالعات و پژوهش‌های حدیثی و ظرفیت بالای علمی اساتید و محققان در این حوزه در سطح کشور دانست و گفت: این مجله آمادة چاپ مقالات پژوهشگران، استادان و فرهیختگان با موضوع حدیث‌پژوهی از سراسر کشور است.

به گفته وی، ترکیب هیأت تحریریه این مجله از اساتید صاحب‌نظر دانشگاه‌های‌ معتبر کشور تشکیل شده که شامل دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، تربیت مدرس، شیراز، الزهرا، قم، اصفهان، یزد، اراک، مازندران و کاشان می‌باشد و  سردبیری آن به عهده آقای دکتر سیدرضا مؤدب استاد دانشگاه قم است.

دکتر قاسم‌پور یادآور شد: جهت ارتقاء این مجله علمی پژوهشی با تمهیدات صورت گرفته، امیدواریم بتوانیم با همیاری و تعامل برخی از استادان دانشگاه‌های خارج از کشور، مجله حدیث‌پژوهی را به مجله‌ای بین‌المللی ارتقاء دهیم و مقالات آن را به صورت همزمان به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر کنیم.

به گفته وی، همة اهل قلم، پژوهندگان، پژوهشگران و استادان برای دریافت مجله و ارسال مقالات خود می‌توانند با مدیریت اجرایی این مجله، آقای حسین عبداللهی مستقر در دفتر مجلات دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان هماهنگی نمایند.

استادیار گروه الهیات دانشگاه کاشان افزود: مقدمات لازم برای نمایه شدن این مجله در مرکز منطقه‌ای و اطلاع‌رسانی علوم و فناوری ISC انجام شده است.

وی در پایان، جهت بقاء و ارتقاء بیشتر این مجله تخصصی همیاری همه پژوهندگان داخل و خارج از کشور را خواستار شد.


نظر شما :