کسب مقام سومی دانشجویان پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان درنخستین دوره نانو استارت آپ انتخابی المپیاد جهانی

۱۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۲۹ کد : ۷۰۹۳ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۵۴۴۲
کسب مقام سومی دانشجویان پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان درنخستین دوره نانو استارت آپ انتخابی المپیاد جهانی

رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه کاشان گفت: در نخستین استارتاپ فناوری نانو تیم دانشجویی دانشگاه کاشان موفق شدند به رتبه سوم دست یابند.
دکتر مسعود صلواتی نیاسر اظهار داشت: حسن متقی، حسین خجسته، احسان قنبری، پگاه رضائی اعضای تیم دانشگاه کاشان با عنوان پاکاب را تشکیل دادند که پس از رقابت به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند.
وی افزود: نخستین استارتاپ حوزه فناوری نانو با هدف شناسایی و انتخاب یک تیم برای حضور در اولین المپیاد بین‌المللی فناوری نانو در حوزه آب و فاضلاب به همت ستاد توسعه فناوری نانو در دو مرحله، مرحله اول این رویداد علمی ۲۴ تا ۳۰ تیرماه با حضور 60 نفر از ۱۰۰ نفر برتر هفتمین مسابقه ملی فناوری نانو در قالب ۱۵ تیم  چهار نفره در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
دکتر صلواتی خاطر نشان کرد: در مرحله نهایی که در ماه‌‌های مرداد و شهریور برگزار می‌شود، تیم‌ها تحت آموزش‌های حرفه‌ای کسب و کار با حضور مربیان حرفه‌ای قرار می‌گیرند و یک تیم که شامل چهار تا پنج نفر می‌شود، به‌عنوان نماینده ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ایران، در اولین المپیاد بین‌المللی نانو شرکت خواهد کرد..  
وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این دوره اصول و مبانی راه‌اندازی کسب‌وکار را توسط استادان برتر می‌آموزند و مهارت‌های خود را از طریق رقابتی تجربی افزایش می‌دهنند افزود: دانشجویان در دوره استارت آپ فرصت‌های کسب‌وکار فناوری نانو را در حوزه آب کشف می‌کنند و از تجربیات متخصصین و خبرگان حوزه فناوری نانو، آب و کسب‌وکار استفاده می‌کنند.
گفتنی است نخستین المپیاد بین‌المللی نانو در بهار سال ۹۷ با محوریت کاربردهای فناوری نانو در آب و فاضلاب به میزبانی تهران برگزار می‌شود.


( ۱ )

نظر شما :