شش میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان دانشگاه کاشان پرداخت شد

۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۰۸:۱۸ کد : ۷۰۵۳ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۷۲۳
شش میلیارد ریال تسهیلات به دانشجویان دانشگاه کاشان پرداخت شد

مدیر امور دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: در سال تحصیلی 96-95 شش میلیارد و 980 میلیون ریال تسهیلات به دانشجویان این دانشگاه پرداخت شده است.

جواد دقیق اظهار داشت: دو میلیارد و 850 میلیون ریال از این تسهیلات از صندوق قرض الحسنه فاطمه الزهرا(س) این دانشگاه به یک هزار و 150 دانشجوی متقاضی وام های شهریه، خوابگاه، تحصیلی، ازدواج و غیره اعطاء شده است.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان نیز در سال تحصیلی 96-95 بالغ بر چهار میلیارد و 130 میلیون ریال تسهیلات به چهار هزار و 856 دانشجو پرداخت نموده است.

وی برنامه ریزی جهت اسکان دانشجویان و تنظیم ضوابط آن و همچنین تأمین و اداره خوابگاههای دانشجویی را از دیگر فعالیت های مدیریت دانشجویی دانشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه کاشان با داشتن 13 خوابگاه دانشجویی در سال تحصیلی 96-95 نسبت به اسکان بیش از سه هزار دانشجو اقدام نموده است.

مدیر دانشجویی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی گذشته علیرغم تنگناهای مالی نسبت به تعمیر و تجهیز خوابگاهها و سیستم ایمنی در آنها اقدامات مؤثری انجام شده است.

دقیق با اشاره به اینکه تعدادی از خوابگاه ها با  توجه به قدمت ساخت، نیاز به تعمیرات اساسی دارد اظهار امیدواری کرد: تا با قول مساعد رئیس صندوق رفاه دانشجویان اقدامات شایسته ای در خوابگاههای صندوق رفاه انجام پذیرد.

وی از بهره برداری خوابگاه خیرساز مبینی همزمان با شروع سال تحصیلی در این دانشگاه خبر داد و افزود: در صورت تامین اعتبار برای تجهیز، این خوابگاه در سال تحصیلی جدید دانشجو در آن اسکان خواهد یافت.

مدیر دانشجویی دانشگاه کاشان توسعه سلف های دانشجویی را از دیگر برنامه های این مدیریت  برای تامین رفاه دانشجویان بیان کرد و گفت: توسعه سلفهای دانشجویی با توجه به افزایش دانشجو در سالهای گذشته در دستور کار قرار دارد که در صورت تامین اعتبار این امر تحقق خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات بسیار مهم جهت جلوگیری از مصرف بی رویه آب و صرفه جویی در هزینه ها، خرید و نصب ماشین ظرفشویی در سلف دانشجویی با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد ریال است که مراحل نصب آن انجام شده و امید است در هفته دولت به بهره برداری برسد.

دقیق صنعتی سازی آشپزخانه های سلف های دانشجویی را از دیگر برنامه های پیش رو این مدیریت عنوان کرد و افزود: در صورت تامین بودجه و با مساعدت صندوق رفاه دانشجویان این امر در دستور کار قرار گرفته است.


( ۱ )

نظر شما :