نیروگاه سی اچ پی دانشگاه کاشان ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

۲۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۴ کد : ۷۰۴۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۲۰۶۳
نیروگاه سی اچ پی دانشگاه کاشان  ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه کاشان گفت: برای ایجاد نیروگاه دو مگاواتی سی اچ پی این دانشگاه به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مهندس حسین توفیقی به کلنگ زنی احداث این طرح در ماه گذشته با حضور وزیر علوم در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این نیروگاه که تولید همزمان برق و حرارت است، تاثیر بسزایی  در راستای بهینه سازی مصرف انرژی دارد و نیروگاه های تولید همزمان برق و حرارت ضمن اینکه بخشی از برق مورد نیاز شبکه سراسری برق کشور را تأمین می کند برای سرمایه گذاران حوزه انرژی هم درآمدزایی مناسبی دارد.

وی  افزایش پایداری و امنیت فنی سیستم و شبکه، کاهش هزینه ها و تامین اولیه انرژی و توسعه پدافند غیرعامل و عدم نیاز به منابع آبی را از مزایای این طرح ذکر کرد و اظهار داشت: ژنراتور تولید همزمان برق و حرارت می تواند راندمان انرژی را تا حد خیلی زیادی بالا ببرد و از سویی میزان انتشار کربن را نیز کم کند، و با بازفروش برق اضافی به شبکه سراسری برق از این محل به سودآوری نیز رسید

 وی هزینه مورد نیاز برای اجرای این طرح را 30 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار این طرح به مدت هشت ماه اجرا می شود.

مدیر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه کاشان، همچنین از ایجاد نیروگاه فتوولتائیک 100 کیلو وات خورشیدی در این دانشگاه خبر داد.

مهندس توفیقی هزینه اجرای این طرح را 5 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در صورت تامین اعتبار این طرح ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی منطقه کاشان را با دارا بودن 300 روز آفتاب زمینه مساعدی برای نصب سیستم های انرژی خورشیدی بیان کرد و اظهار داشت: خورشید به عنوان یک منبع بی پایان و تجدیدپذیر انرژی می تواند باعث کاهش آلودگی های مختلف در محیط زیست شود و جایگزین مناسبی برای سوخت های فسیلی می باشد.

مدیر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: نصب سیستم های خورشیدی علاوه بر صرفه جویی درآمد قابل توجهی نیز در مصرف برق دارد.

 


( ۲ )

نظر شما :