دومین جشنواره ملی ضرب و نقل برگزار می‌شود

۱۸ تیر ۱۳۹۶ | ۲۳:۳۰ کد : ۶۹۹۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۸۲

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کاشان از برگزاری دومین جشنواره ضرب و نقل خبر داد.

دکتر حسین ستار گفت: این جشنواره به کوشش بنیاد فردوسی و مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه و نهادها و انجمن های فرهنگی شهرهای کاشان، قمصر و آران و بیدگل در روزهای بیست و یک و بیست  دوم تیرماه جاری در شهرهای کاشان و آران و بیدگل برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره ملی ضرب و نقل با هدف ترویج هنر فاخر نقالی و پاسداشت آیین پهلوانی و ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای برگزار می شود.

وی از جمله برنامه‌های هنری این جشنواره را اجرای هنر فاخر نقالی با همنوایی مرشدان زورخانه‌ای و اجرای آیین‌های پهلوانی ذکر کرد و افزود:  رونمایی از سردیس مفاخر ادبی و استوره‌های شاهنامه فردوسی، ساخته گروه فرهنگی هنری یادمان، تجلیل از نقالان و پهلوانان پیشکسوت، تقدیر از مروجان فرهنگ پهلوانی و مدیران فرهنگی و بازدید از میراث فرهنگی شهرهای کاشان، قمصر و آران و بیدگل از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

شایان ذکر است، دومین جشنواره ضرب و نقل به کوشش بنیاد فردوسی و مرکز هنرهای نمایشی با همکاری گروه هنری یادمان، شهرداری کاشان، شهرداری قمصر، شهرداری آران و بیدگل، معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان، باشگاه فرهنگی ورزشی تختی مسلم آباد آران و بیدگل، زورخانه ثامن کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه کاشان همچنین از برگزاری ورکشاپ دو روزه ای تحت عنوان "تئاتر، جایی که در آن زندگی می کنیم!" خبر داد و گفت: محمد مساوات این ورکشاپ را در روز های 19 و 20 تیر، با همکاری خانه تئاتر کاشان و معاونت امور فرهنگی دانشگاه کاشان با محوریت کارگردانی برگزار می کند.

دکتر ستار خاطر نشان کرد: شرکت در این کارگاه، برای دانشجویان دانشگاه کاشان رایگان می باشد.


نظر شما :