مرکز پژوهشی اسانس دانشگ

۲۱ اسفند ۱۳۸۷ | ۱۹:۰۶ کد : ۶۹۵ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۸۳۱

مدیر پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان گفت: مرکز پژوهشی اسانس‌های طبیعی این دانشگاه به پژوهشکده اسانس تبدل و ارتقاء یافت.

دکتر «محسن بهپور»، هدف از ارتقاء این مرکز را، تعداد اعضاء هیأت علمی، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی ذکر کرد و افزود: این مرکز تنها مرکز پژوهشی در خاورمیانه است که در زمینه اسانس و عرقیات گیاهی فعالیت دارد.

وی اظهار داشت: از زمان تأسیس مرکز پژوهشی اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان از سال 80 تاکنون، تعداد 9 دانشجو در دو دوره کارشناسی ارشد رشته شیمی آلی گرایش اسانس‌های گیاهی ازاین مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی، از ایجاد رشته شیمی اسانس در مقطع کارشناسی ارشد، در سال آینده در این دانشگاه خبر داد و افزود: باایجاد این رشته 12 دانشجو جذب خواهند شد.

مدیر پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان ابراز امیدواری کرد تا با تبدیل این مرکز به پژوهشکده و آموزش نیروهای متخصص و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و شناسایی و یافتن ترکیبات جدید طبیعی و تبدیل آن به منابع و بکارگیری آن در صنایع مختلف، توسعه و رونق اقتصادی شهرستان فراهم شود.

پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان با چهار عضو هیأت علمی در سه گروه استخراج و شناسایی ترکیبات اسانس و کاربری آنها، کشاورزی و اصلاح نژاد گیاهان اسانسی و دارویی و طراحی نیمه صنعتی پروسه‌های فرآوری اسانس‌های طبیعی فعالیت دارند.

این پژوهشکده با زیربنای یک هزار و 800مترمربع در شهر قمصر قرار دارد.

 

 


نظر شما :