همایش “میانچال مدار معرفت “ با محوریت تجلیل از مرحوم آیت الله مدنی کاشانی(ره) در دانشگاه کاشان برگزار می شود

۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۵ کد : ۶۹۳۲ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۳۳۸۹
همایش “میانچال مدار معرفت “ با محوریت تجلیل از  مرحوم آیت الله مدنی کاشانی(ره) در دانشگاه کاشان برگزار می شود

مدیر ارتباطات فرهنگی دانشگاه کاشان از مشارکت معاونت فرهنگی دانشگاه دربرگزاری همایش میانچال در مدار معرفت با محوریت تجلیل از مرحوم حضرت آیت الله مدنی کاشانی روز بیست و یکم تیرماه در این دانشگاه خبر داد.

 

جواد نخی  در دیدار با آیت الله نمازی امام جمعه کاشان و در جمع اعضاء ستاد برگزاری همایش، هدف از برگزاری این همایش را فراهم کردن فرصتی مناسب برای اشاعه فرهنگ غنی اسلام، نقش مسجد در پرورش عناصر فرهنگی و الگوسازی روحانیون و علما برای نسل جوان  بیان کرد و گفت: با توجه به نقش آیت الله مدنی در پرورش عالمان دینی و تاثیر فعالیت های مدرسه و مسجد میانچال در انقلاب اسلامی با محوریت این مرجع شیعی، برگزاری این همایش فرصتی مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر با این عالم ربانی است.

 

 وی برگزاری شب شعر در مسجد آیت الله مدنی، برگزاری نمایشگاه، اجرای برنامه تواشیح،  انتشار تمبر یادبود، رونمایی سردیس، نشست با هنرمندان را از برنامه های جنبی این کنگره بیان کرد و افزود: برنامه پایانی همایش در روز بیست و یکم تیرماه از ساعت21:30 تا 23 در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان هم در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت کنگره آیت الله مدنی کاشانی(ره)، برگزاری کنگره این عالم ربانی را موجب ثمرات و برکات زیاد و کار مبارکی دانست و گفت: بشر از نقطه شروع زندگی تا پایان حیات خود باید یک راه و رسم و برنامه ای برای چگونه زندگی کردن داشته باشد و بداند چه بگوید و به چه چیزی باید اعتقاد داشته باشد.

 

آیت الله عبدالنی نمازی با بیان اینکه انسان های صالح  کسانی هستند  که از انبیاء الهی، ائمه اطهار(ع) وعلما پیروی می کنند، افزود: عده ای ازانسان هایی هم که گمراه می شوند، به دلیل پیشوایانی است که آنها را به سوی ضلالت و گمراهی هدایت می کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اگر طلاب جوان می خواهند به جایی برسند، باید سختی ها را تحمل کنند، اظهار کرد: طلاب باید از سیره امثال آیت الله مدنی کاشانی الگو برداری کنند.

 

نماینده ولی فقیه کاشان، با تاکید بر لزوم معرفی آثار علمی، دیدگاه ها و تفکرات فقهی آیت الله مدنی کاشانی به ویژه در مسائل مهم جهاد و ولایت فقیه، گفت: با توجه به اینکه دیدگاه فقهی ایشان در ولایت فقیه همانند دیدگاه حضرت امام خمینی (ره ) می باشد، لذا باید برای نسل جوان تبیین شود.

 

وی، با بیان اینکه دیدگاه های فقهی آیت الله مدنی کاشانی باید در کنگره بیان شود، خاطرنشان کرد: اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آیت الله مدنی باید با تشکیل یک کمیته علمی با حضور تعدای از فضلای برجسته کاشان، آثار علمی ایشان را بررسی کنند و مطالب ناب را از داخل این کتاب ها برای معرفی به حوزه های علمیه، دانشگاه ها و نسل جوان استخراج شود.

 

آیت الله نمازی یادآور شد: باید مسائل اخلاقی، زهد، ساده زیستی، تقوا، عبادات، ارتباط با مردم آیت الله مدنی کاشانی در کنگره بزرگداشت این عالم ربانی برجسته سازی شود

 

آیت الله حاج رضا مدنی کاشانی 23 محرم الحرام سال 1321 هجری قمری در خاندان علم و ایمان، در شهر کاشان متولد شد.

 

وی، تحصیلات خود را در کاشان در محضر اساتیدی همچون «سید محمد علوی» و جدش ملاحبیب الله شریف ادامه داد و سپس به قم  هجرت کرد و در درس بزرگانی چون آیت الله حائری حاضر شد.

 

ازمهمترین آثاراین عالم وارسته می توان «کشف الستار»، «کتاب الخلیفه» ، «کفایت رویه الهلال» ،«براهین الفقهاء والحجج»، «کتاب الدیات» ، «تعلیقه علی المکاسب»، «کتاب القصاص» و «فرائض المقلدین» را نام برد.

 

آیت الله مدنی کاشانی سرانجام 24 ذی الحجه سال 1412 قمری مطابق با پنجم تیر سال 1371 در سن 93 سالگی در کاشان دارفانی را وداع گفت.

گفتنی است: همایش میانچال در مدار معرفت با محوریت تجلیل از مرحوم حضرت آیت الله مدنی کاشانی در ادامه سلسله نشست های کاشان و انقلاب اسلامی است که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه کاشان برگزار می شود.


نظر شما :