مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان گامی در راستای ارتباط علم با صنعت است

۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۵۵ کد : ۶۹۱۱ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۲۸۷۵
مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان گامی در راستای ارتباط علم با صنعت است

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  مورد بهره برداری قرار گرفت گامی در راستای ارتباط علم با صنعت و تجاری سازی علم است.

دکتر مجید منعم زاده هدف از راه اندازی این مرکز را افزایش نقش علم و فناوری در توانمند‌سازی و ارتقای بهره‌وری در بخشهای صنعتی و تولیدی و بهره‌گیری از توان نخبگان و اندیشمندان دانشگاه برای ارتباط با صنعت، بازار ذکر کرد و اظهار داشت: سعی بر این است تا با ایجاد این مرکز، پژوهش ها و پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی کاربردی و به ثروت تبدیل شود.

وی افزود: این مرکز با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه در گام نخست این مرکز شرکت های فعال در زمینه بازی های رایانه ای، انیمیشن، تولید محتوا و شرکت هایی در حوزه  آی تی IT و آی سی تی ICT راه اندازی شده است خاطرنشان کرد: سعی بر این است که با راه اندازی این شرکت های فعال که با مشارکت بخش خصوصی، اساتید و دانشجویان دانشگاه ایجاد شده است کاشان به قطب بازی های رایانه ای، تولید محتوا و غیره تبدیل شود.

لازم به ذکر است مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان همزمان با سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه کاشان روز سیزدهم خردادماه سال جاری همراه با چند طرح دیگر افتتاح شد.


( ۲ )

نظر شما :