همایش آلودگی نوری در دانشگاه کاشان برگزار شد

۱۷ اسفند ۱۳۸۷ | ۱۳:۵۰ کد : ۶۹۱ اخبار دانشگاه معاونت پژوهشی
تعداد بازدید:۲۰۸۴

 

 

همایش آلودگی نوری به همت انجمن آسمان تاریک دانشگاه کاشان و با همکاری رصدخانه این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر مجید منعم‌زاده معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با اشاره به موقعیت کاشان از حیث همجواری با رصدخانه ملی و رصدخانه دانشگاه،‌ اظهار امیدواری کرد برپایی همایش‌هایی از این دست در تنویر افکار عمومی شهروندان به ویژه مسئولان شهری پیرامون مباحث مرتبط با رصدخانه به ویژه آلودگی نوری گام‌های مفید و مؤثری برداشته شود.

کارشناس رصدخانه دانشگاه نیز به معرفی انجمن آسمان تاریک، رصدخانه دانشگاه کاشان و ارائه گزارشی از فعالیت‌های آن پرداخت.

مهندس صفایی همچنین به برخی از مشکلات آلودگی نوری در منطقه و مسائلی که این آلودگی برای رصدخانه ملی به وجود خواهد آورد اشاره کرد.

 

 

«بابک امین‌تفرشی» منجم آماتور و مدیر پروژه TWAN سال جهانی نجوم در ایران و نماینده IDA در ایران، به عنوان سخنران اصلی همایش در خصوص تاریخچه نجوم در ایران، فعالیت‌های نجوم آماتوری و تأثیرات آلودگی نوری بر آسمان شب و تحلیل مسائل و مشکلاتی که آلودگی نوری برای منجمان و محیط‌زیست به وجود می‌آورد سخنرانی کردند و سپس به پرسش‌های حاضران پاسخ گفتند.

 

 

کارگاه آلودگی نوری به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان و مسئولین با مسئله آلودگی نوری، روش‌های سنجش و اندازه‌گیری این آلودگی، روش‌های صحیح‌نورپردازی، اصلاح نورپردازی شهری و آثار باستانی و ... توسط مهندس کیانوش از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

همایش آلودگی نوری با رصد اجرام ژرف آسمان، دنباله‌دار لولین و صورفلکی در رصدخانه دانشگاه به کار خود پایان داد.

 

 


نظر شما :