وزیر علوم: دانشگاه کاشان از دانشگاههای پیشرو و رتبه نخست خیرین آموزش عالی را دارد

۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۵۱ کد : ۶۹۰۶ اخبار دانشگاه دستاورد و افتخارات دانشگاه
تعداد بازدید:۶۰۰۱
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان از دانشگاه های پیشرو در جذب خیرین است و نخستین بنیاد حامیان علم و فناوری از این دانشگاه شکل گرفته است.
وزیر علوم: دانشگاه کاشان از دانشگاههای پیشرو و رتبه نخست خیرین آموزش عالی را دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کاشان از دانشگاه های پیشرو در جذب خیرین است و نخستین بنیاد حامیان علم و فناوری از این دانشگاه شکل گرفته است.

دکتر محمد فرهادی در جمع خیرین آموزش عالی کاشان اظهار داشت: بعد از کاشان بنیادهای خیرین علم و فناوری در دانشگاه های کشور به 61 مورد رسیده است.

 وی تلاش های خیرین را در توسعه علمی قابل تقدیر دانست و افزود: با حمایت خیرین دو میلیون متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی ، رفاهی و خدماتی در دانشگاهها ساخته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین دانشگاه کاشان را به لحاظ توسعه علمی و ارتباطات بین المللی و جذب دانشجویان خارجی رتبه نخست در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه ها با 141 شاخص طبقه بندی شده و مورد ارزیابی قرار می گیرند که دانشگاه کاشان در بسیاری موارد شاخص بوده است.

دکتر فرهادی اظهار امیدواری کرد: تا شکوفایی روز افزون این دانشگاه در عرصه های مختلف و شناساندن آن در عرصه بین الملی را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این مراسم از تلاش های خیرین و وزیر علوم قدردانی کرد و گفت: اولین بنیاد خیران در کشور در دانشگاه کاشان راه اندازی شده است و این امر برای این دانشگاه مایه افتخار است.

دکتر عباس  زراعت اظهار داشت: خیران در دانشگاه کاشان بیشتر برای ساخت دانشکده، خوابگاه و سالن های ورزشی کمک کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خیرین آموزش عالی کشور از کاشان هستند افزود: یکی از ابتکارهای بنیاد خیران در دانشگاه کاشان، جهت دهی فعالیت ها به سوی کارهای پژوهشی است.

زراعت هم چنین از راه اندازی سه کرسی علمی بین المللی وقفی در دانشگاه کاشان خبر داد و خاطر نشان کرد: دو کرسی به همت مهندس سعیدی در این دانشگاه راه اندازی شده است که اعتبار بین المللی به دانشگاه بخشیده است.

وی از تلاشهای مهندس سعیدی در ساخت دو دانشکده، بنیاد نخبگان سعیدی و ایجاد موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی قدردانی کرد و افزود:  در چند روز اخیر 30 طرح با حضور دانش آموزان مدارس رونمایی شد که با حمایت مالی مهندس سعیدی از طرح های برگزیده تجلیل شد.

دکتر زراعت فراهم کردن زمینه لازم برای ایجاد شعبه آی سی تی پی در دانشگاه و فراهم کردن زمینه تحقیقاتی محققان در کویر لوت و چاپ گزارش این سفر در محله بین المللی ساینس را از مهترین اقدامات مثبت موسسه مطالعات پیشرفته سعیدی در دانشگاه کاشان عنوان و اظهار امیدواری کرد: با حمایت بیشتر خیرین در امر پژوهش کاشان به قطب بین المللی تبدیل شود.

در پایان این مراسم کتاب حامیان علم و فناوری وزارت علوم به خیرین دانشگاه ساز کاشان اهدا شد.


( ۱ )

نظر شما :