مراسم خاکسپاری سه شهید گمنام در دانشگاه کاشان برگزار شد

۰۷ اسفند ۱۳۸۷ | ۱۷:۳۲ کد : ۶۸۸ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۳۱۲

 

 

آیین تشییع و خاکسپاری پیکرهای پاک سه شهید گمنام روز سه‌شنبه همزمان با سالروز رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در دانشگاه کاشان برگزار شد.

در این آیین خیل عظیمی از مردم شهیدپرور شهرستان کاشان، خانواده‌های معظم شهداء، بسیجیان، دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه کاشان، پیکرهای شهدای گمنام را بر دوش خود گرفته و با سردادن شعارهای حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست؛ عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، مهدی صاحب‌الزمان(عج) صاحب عزاست امروز؛ از مسجد صفاری تا دانشگاه کاشان تشییع کردند و یاد و خاطره ایثار و فداکاری شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

پیکر پاک این شهدای گمنام پس از قرائت زیارت عاشورا، قرائت پیام مقام معظم رهبری در آیین تدفین شهدای گمنام در تهران و نوحه‌سرایی و سینه‌زنی و اقامه نماز به امامت آیت‌ا... عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام  جمعه کاشان در جوی آکنده از حزن و اندوه و پس از تجدید میثاق و وداع شرکت‌کنندگان به خاک سپرده شد و فضای دانشگاه کاشان عطرآگین شد.

 

 

رئیس دانشگاه کاشان هم در این آیین به نمایندگی از تمام دانشگاهیان، قدوم این شهدا به خانه خود را خوش آمد گفت و حضور شهدا را به دانشگاه کاشان مایه افتخار این دانشگاه دانست.

دکتر سیدجواد ساداتی‌نژاد با قدردانی از حضور آحاد مردم در آیین تشییع و خاکسپاری این شهدای گمنام افزود: این شهدا استاد تمام معرفت، عشق، ایثار و ولایتمداری هستند.

ایشان، سربلندی و موفقیت‌های علمی کشور را مرهون برکت خون شهدا ذکر کرد و اظهار داشت: با حضور این شهدا در این دانشگاه کلاس درس معرفت و ایثار برای همیشه دائر شد و تداوم الگوگیری از راه این شهدا بر دانشجویان برای حفظ ارزش‌های اسلامی ضروری است.

مراسم وداع با شهدای گمنام هم در شب رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مسجد صفاری کاشان با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانشگاهیان، با قرائت قرآن، زیارت عاشورا، نوحه‌سرایی و سینه‌زنی برگزار شد.

این شهدای گمنام در عملیات‌های بدر، فاو و میمک به درجة رفیع شهادت نائل شده‌اند.

در آیین خاکسپاری سه شهید گمنام نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان معاون استاندار و فرماندار کاشان،‌نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اداری شهرستان نیز حضور داشتند.

 

 


نظر شما :