شاعران معاصر کشور: ادبیات و شعر کشورمان با حماسه شهدا معنا پیدا کرد

۰۵ اسفند ۱۳۸۷ | ۲۱:۱۸ کد : ۶۸۷ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۲۱۷

 

استاد «عبدالجبار کاکایی» شاعر معاصر کشور گفت: ادبیات و شعر ما با حماسه شهدا و نظام جمهوری اسلامی معنا پیدا کرد و شکل گرفت.

ایشان در نخستین یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه کاشان افزود: شعر بدون حماسة بزرگ خلق نمی‌شود و ادبیات ما بازتاب حماسه‌ها و فداکاری‌های شهداست.

استاد «حمید سبزواری» دیگر شاعر معاصر کشور هم در این آیین گفت: آزادی، پیروزی، کرامت انسانی و ادبیات کشورمان حاصل تلاش و از خودگذشتگی شهیدان است.

چهره ماندگار ادبیات کشور، توطئه دشمنان و استکبار جهانی بر علیه ایران را، به دلیل دستیابی و پیروزی‌های علمی و سرمایه‌های کشورمان که جوانان هستند ذکر کرد و از جوانان خواست تا این بار سنگینی را که به مقصد رسانده شده و با سختی و تلاش شهدا و امام راحل (ره) به دست آمده است از دست ندهند و با تداوم راه شهدا این انقلاب را پاسداری و محافظت کنند.

این شاعران آخرین سروده‌های خود را با موضوع جنگ و دفاع مقدس قرائت کردند و از سوی ستاد برگزاری مراسم تندیس یادواره و لوح یادبود به آنها اهدا شد.

در این یادواره همچنین از خانواده 21 شهید دانشجوی دانشگاه کاشان با اهداء تندیس نخستین یادواره شهدا و لوح یادبود تقدیر شد.

 

 


نظر شما :