یادنامه شهدای دانشگاه کاشان «از خاک تا خدا» منتشر شد

۰۷ اسفند ۱۳۸۷ | ۱۷:۳۰ کد : ۶۸۶ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۴۴۴

همزمان با برگزاری یادواره شهدای دانشگاه کاشان، از «یادنامه شهدای دانشجوی دانشگاه کاشان» که در قالب کتاب نفیسی با عنوان «از خاک تا خدا»  منتشر شده است، رونمایی شد.
این کتاب مجموعه ای است از تصاویر، اسناد ، دست نوشته ها و زندگینامه شهدای دانشجوی دانشگاه کاشان که‌ در آن سعی شده است تا با نثری دلنشین و خواندنی، سرگذشت شهدای دانشگاه کاشان بازخوانی شود.

چگونگی به شهادت رسیدن جوانان دانشجو بسیار متفاوت و خاص است به طوری که از اولین شهید انقلاب فرهنگی که در سانحه تصادف به شهادت می رسد، تا شهیدی که به خاطر عضویت در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به دست منافقان ترور می شود را می توان در میان آنان مشاهده کرد.

از شهیدی که با رها کردن تحصیل در آمریکا، برای کمک به نهضت انقلابی مردمش به ایران می آید و در حال مأموریتی فرهنگی گرفتار سیل می شود تا شهیدی که سالها پس از جنگ، به دلیل اثرات شیمیایی شدن شهد شهادت می نوشد و دیگر شهیدانی که در جبهه جنگ علیه دشمن متجاوز، جان خود را هدیه به خدا و میهن خویش می کنند در این کتاب گردآوری شده است .

در این کتاب سعی شده است تا لا به لای متون، اطلاعات مناسب و مطلوبی نیز درباره عملیات هایی که این شهدا در آنها حضور داشته اند، به منظور افزودن بار دانشی مجموعه و مستندسازی متون درج شود.

دانشگاه کاشان با وجود نوپا بودن در سال‌های آغازین پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از بیست شهید بزرگوار را تقدیم اسلام و ایران کرده است که هر یک شخصیتی ویژه و ناب داشته‌اند.

21 شهید دانشگاه کاشان که در این کتاب سرگذشت زندگی و شهادت آنها آمده است عبارتند از:

شهید سید محی الدین رحیمی محل شهادت لرستان در نزدیکی سد دز، شهید ماشاالله راحمی نوش آبادی، شهید علی عناصریان، شهید محسن چناری، شهید ابراهیم داود آبادی، شهید مهدی نوروزی، شهید عباس درستکار، شهید علی نعمتی ابیانه، شهید سید عبدالله هاشمی، شهید علیرضا خسروانی مقدم، شهید عبدالناصر ذاکری سیاوشانی، شهید اردشیرعین‌الله‌زاده، شهید محمدرضا سرایدار باصر، شهید سیداحمد شجاعیان، شهید حسین صباغ‌زاده، شهید اکبر عابدینی برزی، شهید حسن ابرهیمی پوربسابی، شهید محمد حسین مومنیان نجار، شهید حسین احسن‌زاده‌آرانی، شهید سید محسن هاشمی، سورکوه بانه، شهید حسن مهدی‌زاده طاهری و شهید علیرضا گلی

 

 


نظر شما :