رئیس دانشگاه کاشان: کاشان قطب بازی های رایانه ای می شود

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۲ کد : ۶۸۳۱ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۵۰۵
رئیس دانشگاه کاشان: کاشان قطب بازی های رایانه ای می شود

رئیس دانشگاه کاشان گفت: کاشان به قطب بازی های رایانه ای تبدیل می شود.

دکتر عباس زراعت در جلسه شورای اداری این شهرستان، از افتتاح و شروع عملیات اجرایی 10 طرح آموزشی با حضور وزیر علوم در آینده نزدیک در این دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: یکی از این طرح ها مرکز نوآوری و تجاری سازی است که با ایجاد این مرکز و ارائه طرح های تحقیقاتی و طراحی و ساخت بازی های های رایانه ای  کاشان قطب این بازی ها می شود.

وی افزود: سعی بر این است که با ایجاد این مرکز  چهره واقعی اسلام رادر قالب داستان های قرآنی و دینی و مذهبی و با بازی های رایانه ای و ساخت انیمیشن به غیرمسلمانان و بویژه جوانان خارجی معرفی کنیم.

وی  همچنین به ایجاد مرکز ICTP و پژوهشکده رصدخانه ملی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: با ایجاد این مراکز و رفت و آمد و تبادل اطلاعات علمی محققان و پژوهشگران و منجمان اقصی نقاط جهان به  این شهرستان در صورت  حمایت مسئولان ، کاشان می تواند به قطب علمی و بین المللی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه کاشان برخی  افتخارات علمی امسال دانشگاه  را عنوان کرد و افزود:  دانشگاه کاشان امسال توانست در بین 10 دانشگاه برتر کشور و همچنین جزء دانشگاه های  سطح دو قرار گیرد و آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه نیز در هفته گذشته رتبه نخست آزمایشگاه های کشور را کسب کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه کاشان همچنین جزء 5 دانشگاه برتر کشور در جذب دانشجویان خارجی  است خاطر نشان کرد: در حال حاضر در این دانشگاه 500 دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند که سعی بر این است این تعداد به یک هزار دانشجو افزایش یابد.

دکتر زراعت ارتباط هر چه بیشتر مجموعه مدیریت شهری با دانشگاه را در راستای رفع نیازهای منطقه و توسعه شهر خواستار شد و افزود: در این راستا شورای پژوهش و فناوری در دانشگاه با 9 کمیته تخصصی در زمینه های مختلف تشکیل شده است که متاسفانه مسئولان شهرستان همکاری لازم را با این شورا نداشتند.

وی به تشکیل  دبیرخانه تعیین مصادیق شعار سال در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دبیرخانه  در جهت بررسی و ارائه راهکارهای علمی لازم برای تحقق شعار سال  در دانشگاه تشکیل شده است.

دکتر زراعت تاکید کرد: دانشگاه کاشان آماده هرگونه همکاری با مجموعه مدیریت شهری برای رفع نیازهای شهر و توسعه منطقه می باشد.

رئیس دانشگاه کاشان در پایان حل مشکل سند زمین های دانشگاه را از استاندار خواستار شد و افزود: وزیر محترم راه و شهرسازی و رییس محترم سازمان ملی زمین و مدیر محترم واگذاری املاک وزارت راه دستور مساعد داده اند و جنابعالی هم نظر مساعد دارید و در شورای اداری استان مصوب کرده اید .همچنین شورای محترم شهر کاشان و شهردار محترم و بویژه فرماندار محترم پیگیر این موضوع هستند و به رغم اینکه این زمین دارای کاربری آموزشی می باشد و مدیرکل محترم راه و شهرسازی هم نطر مساعد دارند و سه سال تمام به صورت شبانه روزی پیگیر این موضوع بوده ایم اما هنوز سند زمین برای توسعه فعالیت های دانشگاه صادر نشده است.

لازم به ذکر است استاندار محترم در سخنان خود قول دادند این موضوع را پیگیری کنند.


نظر شما :